۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » رویداد ها
  • شناسه : 81
  • 05 فوریه 2019 - 19:18
  • نویسنده : ادمین
  • منبع : خبرگزاری خانه ملت
باید کار به نسل‌های جدید سپرده شود
در گردهمایی نمایندگان ادوار مطرح شد

باید کار به نسل‌های جدید سپرده شود

به گزارش خبرنگار پرتال خبری کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، نشست ماهانه کانون نمایندگان ادوار مجلس عصر امروز (یکشنبه 6 اردیبهشت) در ساختمان مشروطه مجلس و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری رئیس دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و با مدیریت حجت الاسلام و الامسلمین دکتر حسین سبحانی نیا برگزار شد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با ابراز خرسندی از وجود چنین کانونی متشکل از نمایندگان با دیدگاه های مختلف سیاسی گفت: همواره علاقه داشتم که از نظرات نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی استفاده کنم، نفس دور هم جمع شدن نمایندگان ادوار مختلف موضوعیت دارد و نباید فراموش کرد که بخشی از زندگی انسان‌ها این است که با خاطراتشان زندگی می‌کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت نماینده شهید چراغ‌زاده افزود: بنده در سال ۶۰ مسئولیت وزارت کشور را برعهده گرفتم و جالب است که بدانید در سال ۹۴ نیز با استانداران دهه ۶۰ ملاقات‌های ماهانه خواهم داشت، به دلیل اینکه این گردهمایی‌ها و دیدن دوستان همواره آرام‌بخش است. این نکته را بگویم که در زمان نمایندگی مجلس ۲۷ نماینده در یک دوره شهید شدند و تنها خاطراتی از آنها برای ما همکاران باقی ماند. در این زمینه استاندار خوزستان کار خوبی را انجام داد؛ و آن اینکه نشستی با حضور نمایندگان ادوار و خانواده‌های نمایندگان شهید و مرحوم شده، برگزار کرد که کار بسیار شایسته‌ای بود، همین امر باعث شد تا بنده با اشتیاق تمام در این مراسم شرکت کنم.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تصریح کرد: حضور نمایندگان ادوار از گرایش‌های مختلف در این نشست‌ها قابل تقدیر است. اینکه همه خطوط سیاسی با یکدیگر در یکجا جمع شده‌اند بسیار مبارک بوده، همچنان که در جلسه بنده به استانداران دهه ۶۰ از چپ چپ تا راست راست و معتدل حضور دارند و بحث می‌کنند و نباید فراموش کرد این موضوعات باعث می‌شود جلسات موثر باشد.

وی گفت: تحمل یکدیگر را داشتن نعمت است، ریشه خساراتی که در حدود ۳۰ سال گذشته دیدیم به دلیل تحمل نکردن یکدیگر بود. آنجایی که همه گرایش‌ها حضور داشتند، برکت‌هایی برای انقلاب حاصل شد و سمبل آن ۸ سال دفاع پیروزمندانه برای انقلاب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: در جنگ هیچ خط و گروهی نمی‌تواند ادعا کند که جناح مقابل در دفاع از کشور نقش نداشت؛ به دلیل اینکه چپ و راست در جنگ بودند، زیرا منافع ملی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مطرح بود، آنجا نان و حلوا خیر نمی‌کردند و نباید فراموش کرد که متاسفانه امروزه برخی دعواها سر نان و حلوا است.

رئیس دوره پنجم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به فضل خداوند و اتحاد گروه‌های مختلف سیاسی در دفاع مقدس، دشمن که مورد حمایت کامل شوروی، آمریکا و حتی برخی کشورهای عربی بود، حتی نتوانست یک وجب از خاک کشور را به تصرف خود درآورد. البته توفیقات دفاع مقدس حاصل مدیریت هوشمندانه امام راحل (ره) و به برکت خون شهدا بود. امروز به برکت همان دفاع مقدس با وجودی که در کشورهای منطقه ناامنی وجود دارد، ایران اسلامی در آرامش کامل قرار دارد.

 

وی تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها امروز ناگریزند که با ایران مذاکره کنند، ایران اسلامی به قدرتی رسیده است که شما در تلویزیون می‌بینید که تمامی ابرقدرت‌های دنیا در یک ‌طرف میز می‌نشینند و جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر، بنابراین باید شاکر نعمات خداوند باشیم، ما به دنبال مذاکره نبودیم بلکه این آمریکایی‌ها و همپیمانانش هستند که دو سال است به دنبال مذاکره هستند. این موضوعات تحلیل دارد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: مسئله سوریه برای ما بسیار خطرناک بود به دلیل آنکه هدف سوریه نبود، بلکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواستند راه‌های ارتباطی ایران در منطقه را قطع کنند و اجازه ندهند ایران با حزب‌الله در ارتباط باشد. رهنمودها و مدیریت مقام معظم رهبری و تدبیر استراتژیک ایشان باعث شد دشمنان نتوانند خاکریزشان را پشت مرزهای ایران بزنند و این یک نقطه عقلانی است که باید خاکریز دشمنان دور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران باشد و نکته این است که اوباما نیز به این نتیجه رسیده که باید با ایران قدرتمند کنار بیاید.

وی با اشاره به ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: گروه تروریستی داعش با اشراف بر این نکته که ایرانی‌ها جنگجو، دلیر و مقاوم هستند، جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را نداشته و ندارد.

رئیس مجلس در دوره پنجم همچنین گفت: عقب‌افتادگی کشورها به دلیل خطی‌ برخورد کردن بوده؛ چپ‌ها آمدند راست‌ها را زدند و بالعکس نیز صورت گرفت. نباید فراموش کنیم که ما قاعده بازی را به خوبی بلد نیستیم. در دنیا در زمینه روابط جناحی قانون یا فرهنگ وجود دارد و بعد از مستقر شدن یک حزب از رده وزیر به پایین را تغییر نمی‌دهند و اجازه می‌دهند کارشناسان به کار خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری با انتقاد از تنگ‌نظری و کوشش برخی از افراد برای حذف یکدیگر گفت: متاسفانه چون قاعده بازی را بلد نیستیم و ابزار آن را نداریم، در زمان انتخابات فضای سیاسی کشور متشنج می‌شود.

وی درباره عملکرد دولت گفت: با آقای روحانی در مجلس همکار بودم، ایشان در موقع تشکیل فراکسیون‌ها نیز اعتدال داشت و در حال حاضر نیز اعتدال را حفظ کرده و از نیروهای مختلف استفاده می‌کند که فرصت خوبی برای کشور بوده و نتیجه آن آرامش در کشور است.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری افزود: مجلس پنجم اقلیت مقتدری بود و بنده وقتی همراه با آقای عبدالله نوری برای ریاست مجلس کاندیدا شدم، توانستم با حدود ۱۳ رأی بیشتر رئیس مجلس شوم، خدا را گواه می‌گیرم در آن مجلس با وجود اقلیت قوی در طول ۴ سال یک روز استرس نداشتم و هر روز مشتاقانه به مجلس می‌رفتم و با هیچ نماینده‌ای به تندی صحبت نکردم، جالب است بدانید هم‌جناحی‌ها به من می‌گفتند شما وقتی پایین هستید با ما هستید اما روی صندلی ریاست می‌نشینید با جناح رقیب هستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری تصریح کرد: زمانی که شورای هماهنگی جناح خود را اداره می‌کردم، همواره تاکید داشتم که اگر ۴ اصل اسلام، انقلاب، امام و رهبری را کسانی قبول داشته باشند، می‌توانیم با یکدیگر زندگی کنیم، بنابراین نیروهایی که این اصول را قبول دارند، دلبسته نظام هستند.

وی درخصوص فعالیت کانون نمایندگان ادوار مجلس بیان کرد: شما نمایندگان ادوار می‌توانید با کمیته‌بندی تخصصی و فراجناحی مسائل کشور را آسیب‌شناسی کنید و راه‌حل مفید ارائه دهید و این کار را برای رضای خداوند انجام دهید. اگر این مهم را انجام دهید، دیگر کسی نمی‌تواند بگوید شما به دنبال دستیابی به پست و میز هستید.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری درباره حضور خود در انتخابات آینده مجلس گفت: در آخرین روز مجلس پنجم جمله‌ای را بیان کردم که امروز نیز به آن پایبندم، در آن روز ۵۶ ساله بودم و الان ۷۲ سال دارم، البته از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل هستم،‌ اما آن روز گفتم در دنیای پیشرفته برای کار رجال سیاسی یک عمری تعریف می‌شود؛ خلاقیت،‌ ابتکار و نوآوری در دوره کار سیاسی وجود دارد و بعد از پایان کار سیاسی باید کار به نسل‌های جدید سپرده شود. کادرسازی یعنی اینکه به جوانان فرصت بدهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری ادامه داد: در دنیا رجال سیاسی بعد از اتمام مدت خدمت خود در اتاق‌های فکر حضور دارند و تجربه خود را در اختیار جوانان مبتکر قرار می‌دهند. جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا هنوز در آمریکا موقعیت دارد و ماموریت می‌رود و از تجربیات او استفاده می‌شود؛ بنابراین باید از تجربیات خوب دیگران استفاده کرد. امام علی (ع) می‌فرماید “شما دنبال خوبی باشید، گرچه طرف مقابل مشرک باشد”.

رئیس دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در پایان و در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان حاضر در مجلس در خصوص حضور در انتخابات پیشروی عنوان کرد:

در زمینه ورود به انتخابات احساس تکلیف شرعی نمی‌کنم و در جناح یا گروه خاصی نیز قرار نمی‌گیرم.

لازم به ذکر استدر ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین سبحانی‌نیا دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس، به نمایندگان ادوار حاضر در نشست و حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری خیرمقدم گفت.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*