۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » رویداد ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 643
  • 03 آوریل 2019 - 18:41
  • منبع : شبستان
کانون های مساجد در پر کردن خلاء فرهنگی در کشور موثرند
نماینده ادوار مجلس

کانون های مساجد در پر کردن خلاء فرهنگی در کشور موثرند

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مکانی امن برای پاسخگویی با نیاز جوانان در کشور محسوب می شوند گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند گامی مثبت در جهت پر کردن خلاء فرهنگی در کشور بردارند.

 

 

حجت الاسلام «حسین سبحانی نیا» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد عملکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کار فرهنگی در کشور امروز یک نیاز و ضرورت است و چه بهتر که این کار فرهنگی متصل به جایی باشد که یک مرکز اطمینان بخش و سالم مانند مسجد باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: کانون های فرهنگی مساجد این ویژگی مهم اطمینان بخشی را دارند اما اینکه چه میزان موفقیت داشته است جای بررسی بیشتر دارد، اما کلیت کار فرهنگی مساجد، اقدامی مثبت و قابل تقدیر است و به هر صورت باید این گونه مراکز تقویت شود و با برنامه های اموزشی در جهت تقویت بنیه ایمانی و دینی خانواده های و جوانان و نوجوانان موثر هستند.

وی گفت: امروز یکی از مشکلات جامعه خلاء امور فرهنگی یا کم کاری دستگاه های فرهنگی است و این امر موجب گریز نسل امروز از مسجد و مبانی اعتقادی و دینی می شود.

حجت السلام سبحانی نیا تصریح کرد: اصل کار فرهنگی و به خصوص کار فرهنگی مورد اطمینان در کانون های فرهنگی مساجد صورت می گیرد و قابل قدردانی است و تقویت آن نیز یک امر ضروری است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمن بر روی جوانان و نوجوانان و نسل امروز و خانوادها تلاش می کند، افزود: بر اساس این تاکیدات مراکز فرهنگی باید تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنند، کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند یک گام مثبت در جهت پر کردن خلاء فرهنگی در کشور بردارند.

نماینده ادورا مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا اینجا که من اطلاع دارم اقدامات آنها خوب و با دورنمایی که از آنها دیدم کار و فعالیت آنها مثبت و قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: طبیعی است که هر اقدامی ممکن است نقاط قوت و ضعفی را داشته باشد که البته برخی نقاط ضعف ممکن است مربوط به دستگاههای متولی از جمله وزرات فرهنگ و ارشاد و برخی مراکز بالادستی ناظر بر این مراکز باشد که ممکن است به لحاظ امکانات، اعتبارات و فناوریهای روز نیازمند تقویت بیشتری باشند تا بتوانند بهتر در این راه گام بر دارند.

وی گفت: ابزار نو در فناوریهای جدید می تواند در شیوه جذب جوانان و نوجوانان و حتی خانواده های آنها موثر باشد. تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد با فناوریهای روز و تجهیز آنها به این امکانات می تواند این امتیاز را برای جوانان فراهم کند که این مراکز به عنوان یکی از مراکز امن فرهنگی پاسخگوی نیاز آنها است و خانوداه ها با خاطر مطمئن تر نسبت به تربیت جوانان خود اقدام می کنند.

حجت الاسلام سبحانی نیا تصریح کرد: به نظر می رسد هیات امنای، امام جماعت، مدیران مساجد و متولیان این مراکز نیز باید دستی بر آتش داشته باشند و با تقویت این مراکز، زمینه فعالیت بیشتر آنها در مساجد فراهم کنند و این نوع نگرش می تواند در جذب جوانان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد موثر باشد./

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*