۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » رویداد ها » مصاحبه ها » مواضع
  • شناسه : 652
  • 03 آوریل 2019 - 19:08
  • منبع : شبستان
اتکا به توان داخلی راهگشای مشکلات است
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در ادوار مجلس:

اتکا به توان داخلی راهگشای مشکلات است

سبحانی نیا با بیان اینکه اتکا به توان داخلی راهگشای مشکلات است، گفت: اتکا به توان داخلی در دوران دفاع مقدس نشان داد که می توانیم از چالش ها و مشکلات در شرایط بحرانی عبور کنیم.

حجت الاسلام «حسن سبحانی نیا» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تحقق شعار سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی گفت: در این زمینه دستگاهها و نهادها به شکل مطلوب عمل نکردند، در صورتی که در حمایت از تولید ملی به شکل مطلوب عمل کرده بودند ما با مشکلات امروز در عرصه اقتصادی مواجه نبودیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: تولید ملی و حمایت از تولید داخلی دو مسئله اساسی است که بخش عمده چالش های کشور را به خود اختصاص داده است. واردات بی رویه، قاچاق کالا و سرکوب کردن تولید داخلی و عدم حمایت از آن موجب شده تا با مشکلات عدیده در حوزه اقتصادی مواجه باشیم.

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطر نشان کرد: عملکردهای دستگاهها و نهادها مطلوب و در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب برای حمایت از تولید داخلی نبود که اگر اینطور بود امروز با نتیجه ای عکس در این زمینه مواجه بودیم.

این فعال اصولگرا ادامه داد: معتقدم در سال جدید نیز مسائل اقتصادی موضوع کلیدی کشور است. امروز جنگ دنیا با ما جنگ اقتصادی است و با تمام وجود این موضوع را با حمایت امریکا و عوامل و ایادی و نوچه های منطقه ای مثل عربستان و اسراییل دنبال می کند. آنها کمر همت بسته اند تا کشور را با تنگناهای بیشتری مواجه کنند از این جهت تلاش ها در سال ۹۸ هم به نظر با تکیه بر توان داخلی و قطع امید از نظام سلطه و استکباری باید دنبال شود.

وی گفت: برخی تصور می کنند با نگاه به خارج کشور ما می توانیم نیازهای کشور را پاسخ دهیم و بیشتر بر حمایت خارجی تکیه می کنند در حالی که سال ۹۸ نیز باید تلاشی مضاعف برای عبور از چالش های سال ۹۷ باشد و این هدف جز با تکیه بر توان داخلی محقق نمی شود.

سبحانی نیا در مورد مهمترین عوامل عدم تحقق شعار سال ۹۷ (حمایت از تولید داخلی) اظهار کرد: عدم باور توانمندی داخلی و ظرفیت های درونی می تواند در حوزه های مختلف آسیب زا باشد و مشکلات زیادی را ایجاد کند. این تصور، ما را با کشش برای اتکاء به ظرفیت های بیرونی مواجه می کند و برخی تصور می کنند اگر این ارتباط و کشش بیرونی نباشد ما با چالش مواجه می شویم.

حجت الاسلام سبحانی نیا ادامه داد: باید به این افراد بگوییم که حداقل دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و پس از آن نشان می دهد که تصور اتکاء به خارج درست نیست و اینگونه نبوده است و هر جایی که بر توان داخلی تکیه کردیم توانستیم از مشکلات و چالش های در شرایط بحرانی عبور کنیم.

وی گفت: در عرصه دفاعی ما از خارج از کشور قطع امید کردیم و به جایی رسیدیم که توان دفاعی امروز کشور در حد بالایی قرار دارد و امروز یکی از عوامل جدی بازدارندگی در عرصه بین المللی برای جلوگیری از هرگونه فشار از ناحیه نظام استکباری محسوب می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این عدم تکیه به حمایت خارجی در برخی دست اندرکاران و مدیران اجرایی به وجود نیامده است در صورتی که رهبری بارها بر قطع امید از خارج تاکید کردند.تمامی این عوامل در کنار یکدیگر شرایطی را ایجاد کرد تا نتوانیم به طور واقعی به اهداف حمایت از تولید داخلی و توان ملی برسیم./

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*