۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » مواضع
  • شناسه : 5566
  • 22 ژوئن 2019 - 21:29
  • نویسنده : حسین سبحانی‌نیا
از حضور یک نماینده در شورای نگهبان استقبال کنیم

از حضور یک نماینده در شورای نگهبان استقبال کنیم

تکمیل اعضای شورای نگهبان به عنوان نهادی اساسی که همواره در کنار مجلس به ایفای وظایف پرداخته امری ضروری بود که طی روزهای گذشته اعضای فقیه آن از سوی مقام معظم رهبری منصوب و اعضای حقوقدان آن نیز با رای مجلس انتخاب شدند. در این زمینه در انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان شاهد نوعی نوآوری […]

تکمیل اعضای شورای نگهبان به عنوان نهادی اساسی که همواره در کنار مجلس به ایفای وظایف پرداخته امری ضروری بود که طی روزهای گذشته اعضای فقیه آن از سوی مقام معظم رهبری منصوب و اعضای حقوقدان آن نیز با رای مجلس انتخاب شدند.

در این زمینه در انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان شاهد نوعی نوآوری بودیم که می‌توان به انتخاب یک نماینده مجلس به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان اشاره کرد.

به نظر می‌رسد انتخاب آقای محمد دهقان به عنوان یکی از حقوقدانان شورای نگهبان گامی رو به جلو در روابط بین مجلس و شورای نگهبان باشد زیرا ایشان سال‌ها به عنوان نماینده‌ای فعال در عضویت کمیسیون قضایی وحقوقی و هیات رئیسه مجلس بودند؛ به طور قطع با چنین سابقه‌ای، حضور ایشان در شورای نگهبان می‌تواند به نزدیک‌تر شدن نگاه شورای نگهبان به مسائل و موضوعات مجلس کمک کند، ضمن اینکه مجلس هم می‌تواند با شورای نگهبان ارتباط نزدیک‌تری از کانال ایشان برقرار کند.

البته نگرانی‌هایی درباره تاثیرات نگاه جناحی- سیاسی اعضای شورای نگهبان وجود دارد اما باید تاکید کرد که اگرچه تعلق جناحی اعضای شورای نگهبان امری پذیرفتنی است اما این موضوع نباید به معنای تاثیرگذاری تعلقات و وابستگی‌های جناحی در حوزه کار و عمل اعضا تعبیر شود.

تاکید می‌کنم عضویت یک نماینده مجلس به عنوان حقوقدان شورای نگهبان در تفاهم و تعامل مجلس و شورای نگهبان کمک‌کننده خواهد بود به طوریکه نمایندگان می توانند در مواردی که مشکلی حادث می شود راحت تر با او در تماس باشند و مشکلات را حل و فصل کنند.

امید می رود تکمیل شورای نگهبان با اعضای جدید با دقت، سلامت و کارایی بیشتر در مراحل آینده به کار خود ادامه دهد.

* نماینده ادوار مجلس

منبع

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*