۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » رویداد ها » مصاحبه ها » مواضع
  • شناسه : 5560
  • 02 اکتبر 2015 - 20:08
دولت عربستان با دفن اجساد بدنبال مخفی کردن ابعاد فاجعه منا است
سبحانی‌نیا در گفتگو با مهر:

دولت عربستان با دفن اجساد بدنبال مخفی کردن ابعاد فاجعه منا است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت عربستان تلاش می‌کند تا جان‌باختگان فاجعه منا را در این کشور به خاک بسپارد تا از نمایان شدن ابعاد و وسعت حادثه جلوگیری کند. حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه دولت عربستان […]

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت عربستان تلاش می‌کند تا جان‌باختگان فاجعه منا را در این کشور به خاک بسپارد تا از نمایان شدن ابعاد و وسعت حادثه جلوگیری کند.

حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه دولت عربستان به هیچ‌وجه مجوز دفن جان‌باختگان حادثه منا را ندارد، گفت: بر اساس مقررات و معاهدات بین‌المللی، هیچ کشوری حق چنین اقدامی را ندارد.

وی افزود: اینکه یک مفتی عربستان اظهار نظر کند که حجاج برای بهره‌مندی از ثواب در سرزمین وحی خود را کشته‌اند، چنین فردی صلاحیت این را ندارد که درباره دفن جان‌باختگان ما در این حادثه فتوایی بدهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد برای کم کردن بازتاب‌های این فاجعه، دولت عربستان تلاش می‌کند که جان‌باختگان را در عربستان به خاک بسپارد تا از نمایان شدن ابعاد و وسعت حادثه جلوگیری کند، اما در حقیقت در کنار این مسئله، شبهات بسیاری وجود دارد و ممکن است افرادی ربوده شده یا دستگیر شده باشند، اما نام آنها به عنوان کشته‌شدگان اعلام شود.

سبحانی نیا خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه باید تلاش خود را به کار گرفته تا این امر محقق نشود و اجساد جان‌باختگان شناسایی و به خاک کشورشان برگردانده شوند.

منبع

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*