۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » رویداد ها » مصاحبه ها » مواضع
  • شناسه : 647
  • 03 آوریل 2019 - 18:57
  • منبع : شبستان
طرح استانی شدن انتخابات سطح نمایندگان را ارتقا می دهد
نماینده ادوار مجلس:

طرح استانی شدن انتخابات سطح نمایندگان را ارتقا می دهد

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات ارایه لیست بهتر از سوی احزاب در انتخابات را افزایش می دهد، گفت: این طرح می تواند سطح نمایندگان مجلس شورای اسلامی را افزایش دهد.

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استانی شدن انتخابات مجلس شورای گفت: طرح استانی شدنم انتخابات محلس شورای اسلامی در شورای عالی به تصویب رسید و به شورای دوم رسیده است، این طرح ، می تواند سطح نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در مجموعه کشور ارتقا داده و نقش احزاب و تشکل های سیاسی را در انتخابات پیش رو افزایش دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره هشتم اظهار کرد: در صورتی که این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، هر استان لیستی برای برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه می کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین با تصویب این طرح نمایندگانی بیشتری می توانند به رقابت بپردازند و امکان اینکه نمایندگان نتوانند تمام مسایل استان را پوشش ندهند کمتر می شود و از سوی دیگر در برخی از هزینه های تبلیغاتی انتخابا نیر صرفه جویی می شود.

سفیر و نماینده سابق و تام الإختیار جمهوری اسلامی ایران در کشور مغرب ادامه داد: این طرح می تواند امکان ارایه لیست بهتر با ظرفیت بالاتری را از سوی احزاب و تشکل های سیاسی افزایش دهد و نقش احزاب را در انتخابات مجلس شورای اسلامی برجسته تر کند.

حجت الاسلام سبحانی نیا یادآور شد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی می تواند ضمانت اجرایی قانون انتخابات را افزایش دهد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را افزایش دهد.

نماینده مردم نیشابور در ادوار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این طرح می تواند جلوی ورود افراد را از یک گوشه خاص کشور بگیرد و در مجموعه در شکل گیری مجلسی با کارایی بهتر موثر باشد.

نماینده شش دوره از ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح استانی شدن انتخابات موجب رشد نخبه گرایی در میان نمایندگان مجلس شده و از سوی دیگر احزاب و تشکل های سیاسی را نیز به سمت این افراد شوق دهد. در حقیقت رشد نخبه گرایی در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب رشد نمایندگان مجلس در سطح کلان کشور است. این طرح حضور افراد شناخته شده و چهره های نخبه در مجلس شورای اسلامی را آسان می کند./

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*