۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » نطق پیش از دستور
  • شناسه : 355
  • 27 مارس 2019 - 2:38
  • منبع : رورزنامه رسمي
قدرداني از وزارت امور خارجه به خاطر تلاشهاي بي وقفه در صحنه هاي مختلف بين المللي
سه شنبه 28/6/1374 شماره 14741

قدرداني از وزارت امور خارجه به خاطر تلاشهاي بي وقفه در صحنه هاي مختلف بين المللي

روزنامه رسمي كشور ـ مذاركات جلسة علني مجلس شوراي اسلامي ـ جلسة 362 سه شنبه 28/6/1374 شماره 14741 عرض تبريك به مناسبت آغاز سال تحصيلي 75 ـ 74 بزرگداشت هفته دفاع مقدس حضور بي توجيه آمريكا در منطقه خليج فارس قدرداني از وزارت امور خارجه به خاطر تلاشهاي بي وقفه در صحنه هاي مختلف بين المللي. پيرامون مسائل حوزه انتخابيه

بسم الله الرحمن الرحيم
رب الشرح لي صدري و يسرلي امري و احلل عقده من لساني يفقهوا قولي.
آغاز سال تحصيلي جديد و ورود دست اندركاران امر تعليم تربيت ، دانشگاهيان، فرهنگيان ، دانشجويان و دانش آموزان عزيز را به سنگر دانشگاه و مدرسه خير مقدم گقته ضمن آرزوي توفيق براي آنان، در دوران بازسازي و سازندگي كشور همه را به تلاش و جديت بيشتر در جهت نشر و فراگيري دانش و حفظ اعتلاي ارزشهاي ديني در سنگر علم و دانش دعوت مي كنم.
و با اعتقاد به اين نكته كه سرمايه گذاري در زمينه مسائل فرهنگي و تعليم و تربيت، سرمايه گذاري در امر توسعه و رشد كشور است و بهر ميزان در اين بخش دچار مشكل باشيم، دستيابي و نيل به يك توسعه پايدار دچار مشكل خواهد بود، توجه دولت و مجلس محترم را در آستانه تنظيم مقدذمات بودجه سال ۷۵ به اين مهم جلب مي كنم. مطلب ديگر آن كه در آستانه هفته دفاع مقدس كه يادآور هشت سال جهاد كم نظير و قهرمانانه ملت شريف ايران و فرزندان سپاهي، بسيجي و ارتشي آنان است قرار گرفته ايم. هجمه عظيم استكبار جهاني كه بخه قصد نابودي انقلاب اسلامي ايران طراحي شده بود با رشادت و پايمردي جوانان مومن و خداجوي اين آب و خاك ناكام ماند و انقلابي كه فكر ثبات و استمرارش حتي براي يك ماه و يك سال هم نمي رفت امروز با لطف خداوند و عنايت خاصه حضرت بقيه الله الاعظم(ع) تحت زعامت و رهبري رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرماندهي كل قوا و حضور در صحنه نيروهاي جان بر كف سپاه، ارتش و بسيج و در يك كلام حزب الله با حفظ همه اصول ارزشبي انقلاب ، قدرتمندتر از گذشته بر اهش ادامه مي دهد.
و اما در رابطه با حضور بي توجيه آمريكا در منطقه خليج فارس بايد عرض كنم سياست خارجي آمريكا پيوسته ميدان مانور براي روساي جمهور اين كشور بوده است. عموماً در سالهاي آخر زمامداري خود دست به يك حركت گسترده اي در صحنه بين المللي مي زندد تا با اين كار سرپوشي بر ضعفهاي دوران حاكميت خويش بگذارند.
در دوران جنگ سرد، عمدتاً شوروي سابق و اروپاي شرقي، مركز ثقل فشارهاي جهاني آمريكا بوده است. و در سالهاي اخير خاورميانه و به خصوص جمهوري اسلامي ايران!
انزواي رقباي آمريكا در جهان و ورود قدرتمندانه ايران در صحنه بين المللي را مي توان يكي از دلائل عمده اين چرخش در سياست خارجي آمريكا دانست.
تبليغات گسترده آمريكا در خصوص احتمال دستيابي ايران به سلاحهاي هسته اي، مخالفت با روند به اصطلاح صلح خاورميانه، حمايت از گروههاي مسلمان و مسلح مبارز، نقض حقوق بشر و ديگر عناوين پر زرقو برق مشابه و مواجهه با عدم كارائي اين حربه ها، راه ديگري را پيش روي كارگزاران حكومت آمريكا گذاشت كه آن حضور گسترده نظامي در منطقه حساس و استراتژيك خليج فارس استگرچه اين حضور به بهانه بحران سياسي اخير عراق صورت گرفته است و حتي ممكن است در سايه اين حضور تغييراتي در حاكميت اين كشور پديد ايد ولي بي ترديد هدف نهائي آمريكا چيزديگري است.
اولاً مسائل داخلي آمريكا و انتخابات آينده رياست جمهوري و رقابت بين احزاب سياسي ان كشور ثانياً حضور قدرتمندانه جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان البته نقش صهيونيستها در كاخ سفيد و خصومت ديرينه آنان را با اسلام و جمهوري اسلامي نمي توان ناديده گرفت.
نكته ديگر آن كه، فجايعي كه امروز در بوسني و هرزگوين مي گذرد از فرازهاي تاريك تاريخ معاصر در اروپا است. بي تفواتي دنياي استكباري و طرحهاي پي در پي آمريكائي نويد بخش صلح پايدار و مورد حمايت مردم منطقه نخواهد بود. حاكميت، استقلال و تماميت ارضي بوسني و هرزگوين و استرداد اراضي اشغال شده از طريق تجاوز و نسل كشي و ايجاد توازرن لازم در قابليت هاي دفاعي حداقل لازم براي رعايت برخي از تلاشهاي بي وقفه وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در صحنه هاي مختلف بين المللي به خصوص مسائل بوسني و هرزگوين و منطقه اي تشكر كنم و بر ضرورت هوشياري و مراقبت بيشتر آنان در شرايط حال و آينده تأكيد نمايم.
و اما در رابطه با حوزة انتخابيه ام شهرستان نيشابور به چند نكته اشاره مي كنم:
۱٫ طي چند روز گذشته شاهد افتتاح و بهره برداري از چند پروژه و طرح بزرگ صنعتي و مفيد براي عامه كمردم با حضور وزراء محترم و خدمات و مساعدتهاي خوب دست اندركاران اجرائي كشور به خصوص وزارت محترم نفت و شركت ملي گاز ايران تقدير و تشكر نمايم و بنا بر درخواست تعداد زيادي از روستاهاي پر جمعيت واقع در مسير خط لوله گاز در بخشهاي زبرخان و مركزي و تحت جلگه بويژه شهر درّود از وزارت محترم نفت و شركت ملي گاز بخواهم كه موضوع گاز رساني به نقاط فوق الذكر را در اولويت كاري خود قرار دهند.
۲٫ از وزارت آموزش و پرورش و اداره كل آموزش و پرورش خراسان به خاطر موافقت با استقلال آموزش و پرورش بخش زبرخان نيشابور و تعيين مسئول و افتتاح آن در آغاز سال تحصيلي جديد تشكر مي كنم.
۳٫ از سازمان برنامه و بودجه مي خواهم با شناختي كه از پروژه هاي بزرگ كشور مانند مجتمع ورزشي نيشابور دارد در بودجه سال ۷۵ آنها را به عنواون طرح ملي منظور نموده و ارزرديف طرحهاي استاني حذف نمايد.
۴٫ در پايان ضمن تقدير از وزارت معادن و فلزات به خاطر اهتمامش بر اجراء هر چه سرعتر مجتمع فولاد خراسان در نيشابور، هم اكنون كه مشكلات ارزي آن با مساعدت بانك محترم مركزي مرتفع گرديده، انتظار مي رود شاهد سرعتي بيشتر از گذشته در كارها باشيم.
والسلام عليكم و رحمته الله وبركاته.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*