۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » رویداد ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 5802
  • 14 آگوست 2020 - 2:53
  • منبع : شبستان
منطقه عملياتي فاو
مراسم عزاداری ماه محرم با سلامت کامل برگزار شود
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

مراسم عزاداری ماه محرم با سلامت کامل برگزار شود

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گفت: با توجه به شیوع کرونا مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود تا کمترین آسیب به مردم برسد .

حجت الاسلام «حسن سبحانی نیا» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با توجه به شرایط کرونا در کشور گفت: موضوع عزاداری ماه محرم و صفر در تاریخ کشور با وجود برخی مخالفت ها در مقاطعی از تاریخ همچنان برگزار شده است اما تعطیل نشده زیرا مردم به امام حسین (ع) عشق و ایمان، ارادت داشته و دارند. این امر عشق واقعی، ایمانی و عجین با اعتقادات مردم است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در تاریخ نیز شاهدیم که با وجود محدودیت هایی برای زیارت امام حسین (ع) و سفر به کربلا و یا مراسم عزاداری که به وجود آمده بود در دوره امویان و عباسیان اما این مراسم هیچ گاه تعطیل نشده است. در حال حاضر نیز موضوع کرونا امری است که در کل دنیا پیش آمده و فقط به ایران اختصاص ندارد.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه ویروس کرونا مشکلاتی را برای تمام دنیا به وجود آورده است و این قدرت خداوند بود در برابر قدرت های زر و زور و تزویر اظهار کرد: در کشوری که مدعی پیشرفت و اداره جهان است، ویروس کرونا اشاره کوچکی از قدرت خداوند است که قدرت او بالای همه قدرت ها قرار دارد و اگر بخواهد می تواند به راحتی همه را گرفتار کند.

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطرنشان کرد: آمریکایی که ادعایش گوش فلک را کرده بود، امروز خود بیشترین گرفتاری از ویروس کرونا دارد. وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی نیز مراسم های محرم و صفر از طرفی جزو آیین مذهبی و اعتقادی است اما حفظ سلامت جامعه، جان مردم و ساماندهی عزاداری های ماه محرم نیز بسیار مهم است و باید به گونه ای تدبیر شود که کمترین آسیب از مراسم عزاداری به مردم برسد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم اعتقاد در انجام عزاداری دارند و شاهدیم که خیمه های عزاداری در گوشه و کنار خیابان ها قبل از آغاز ماه محرم آماده می شود اما در شرایط موجود باید به گونه ای اجرا شود که پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا حتما رعایت شده تا کمترین آسیب به مردم برسد و این مراسم با سلامت کامل برگزار شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به تجمعات بزرگ و نزدیک به هم در سال های گذشته گفت: قطعا این مراسم با شکل و شیوه گذشته نمی تواند برگزار شود و باید دست اندرکاران امر تبلیغات تدبیر ویژه برای کرونا ببینند و از روش های مجازی برای برگزاری این مراسم استفاده کنند و مراسم به گونه ای نباشد که زمینه انتشار ویروس را در جامعه بیشتر فراهم کند؛ به همین جهت مسئولان بهداشت و مسئولان فرهنگی کشور باید تلاش کنند تا سلامت مردم در برگزاری مراسم به خطر نیفتد. وی در مورد شیوه های مجازی برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: پیش از این کلاس های دانشگاهی به روش دیگر برگزار می شود اما با ورود ویروس کرونا نحوه برگزاری کلاس های دانشگاهی تغییر کرد و چه بسا این روش پس از اتمام کرونا نیز ادامه داشته باشد. در مورد عزاداری ها نیز ممکن است شیوه های جدیدی برای برگزاری مراسم ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) مد نظر قرار گیرد./

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*