۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » انعکاس رسانه ها
  • شناسه : 5834
  • 07 آوریل 2021 - 12:09
اجماع روی یک نامزد در جریان اصولگرا زحمت دارد
حسین سبحانی‌نیا:

اجماع روی یک نامزد در جریان اصولگرا زحمت دارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: البته جایی دیدم که برخی گفتند «آقای سعید محمد گفته می آیم و تا آخر می مانم».

انتخابات ریاست جمهوری ۳ ماه دیگر برگزار می شود و اصولگرایان امید دارند تا با آمدن سیدابراهیم رئیسی بعد از ۸ سال پاستور را از رقیب خود پس بگیرند.

حسین سبحانی نیا درباره آخرین وضعیت کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: غالب گروه ها و مجموعه های اصولگرا اعم از شورای ائتلاف و شورای وحدت آمادگی دارند که در انتخابات آینده از آقای رئیسی حمایت کنند چون تا به الان باور این است که آقای رئیسی می تواند عامل وحدت در جریان اصولگرایی باشد و مجموعه های مختلف از او حمایت کنند.

وی افزود: البته بعضی نزدیکان آقای رئیسی اعلام کردند «ایشان حضوری برای انتخابات نخواهد داشت». همچنین در جلسه مجلس خبرگان رهبری از آقای رئیسی برای صحبت راجع به انتخابات ریاست جمهوری دعوت شده بود که ایشان نپذیرفت. این نشانه ها از عدم تمایل آقای رئیسی به عدم حضور در انتخابات ۱۴۰۰ است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: ترجیح خیلی از دوستان و شخص آقای رئیسی تاکنون این بوده که حضور او در قوه قضائیه لازم است. تسلط ایشان بر مبانی حقوقی و سابقه خدمت در دستگاه قضا بهترین گواه برای ادامه همین مسئولیت محسوب می شود. متنها اینکه ضرورت دیگری برای حضور ایشان در انتخابات به وجود بیاید منتفی نیست.

وی درباره ضروت نامزدی ابراهیم رئیسی افزود: جامعه روحانیت و جامعه مدرسین و علما موافق حضور رئیسی در صحنه انتخابات هستند. ضمن آنکه اگر آقای رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود رسیدن به اجماع روی یک نامزد رأی آور در جریان اصولگرا زحمت بسیاری دارد. به ویژه آنکه با توجه به تجارب ادوار گذشته می دانیم جریان رقیب با یک نامزد می آید و از چه شیوه هایی برای کسب رأی استفاده می کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اصولگرایان باید کسی را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ انتخاب کنند که مقبولیت مردمی و مشروعیت بیشتری داشته باشد، بر همین اساس امکان دارد آن ضرورت برای حضور آقای رئیسی در صحنه انتخابات براساس اجماع فقها و اتفاق نظر مجموعه های اصولگرا حاصل شود.

وی درباره باقی ماندن برخی چهره های اصولگرا در صحنه انتخابات با وجود کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی گفت: اگر آقای رئیسی بیاید مسئله ای مثل دوره گذشته پیش خواهد آمد و سایر کاندیداهای اصولگرا در روزهای آخر به نفع نامزد مقبول تر کنار می روند. اگر کنار نروند رأیی شبیه به رأی آقای میرسلیم در سال ۹۶ می آورند.

سبحانی نیا تأکید کرد: البته جایی دیدم که برخی گفتند «آقای سعید محمد گفته می آیم و تا آخر می مانم». معتقدم اگر مجموعه اصولگرایان به یک تصمیمی برای جلوگیری از پراکندگی آرا برسند آقای محمد حتما پذیرش چنین تصمیمی را خواهد داشت، وگرنه شاید قدری رأی بیاورد ولی رأی قابل اعتنایی نخواهد بود./ نامه نیوز

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*