۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » مواضع
  • شناسه : 6025
  • 11 فوریه 2019 - 13:47
  • منبع : ضبح توس
با مقام معظم رهبري و شهيد هاشمي نژاد
بررسی انقلاب و جریان لیبرال و نهضت آزادی در نیشابور
توسط نماینده اسبق مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی انجام شد؛

بررسی انقلاب و جریان لیبرال و نهضت آزادی در نیشابور

انصاری راد و ارتباطی که وی با جریان لیبرال و نهضت آزادی داشتند مورد رضایت جریان انقلابی شهرستان نبود و از طرفی این برخورد با شهید بهشتی سبب شد تا نیروهای انقلاب بیشتر با مواضع وی آشنا شوند. به گزارش صبح توس، حسین سبحانی نیا نماینده چندین دوره مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی است […]

انصاری راد و ارتباطی که وی با جریان لیبرال و نهضت آزادی داشتند مورد رضایت جریان انقلابی شهرستان نبود و از طرفی این برخورد با شهید بهشتی سبب شد تا نیروهای انقلاب بیشتر با مواضع وی آشنا شوند.

به گزارش صبح توس، حسین سبحانی نیا نماینده چندین دوره مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی است که از همان دوران جوانی به واسطه تحصیل به تهران آمده و ارتباط خوبی با حزب جهوری اسلامی گرفته بود.

او بین سال های ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۶ در حوزه علمیه گلشن مشغول به تحصیل بوده و پس از آن برای ادامه درس عازم حوزه علمیه خراسان و سپس قم شد. وی در سال ۱۳۵۳ بعد از قبولی در آزمون سراسری به تهران عزیمت کرد تا در کنار درس طلبگی، در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران تحصیل کند.

بعد از فارغ التحصیلی در سال ۱۳۵۷ و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی با شروع به کار حزب جمهوری اسلامی، به عضویت آن در آمد و با توجه به رشته تحصیلی اش در بخش تبلیغات و اعزام مبلغ حزب فعالیت خود را آغاز کرد.

سبحانی نیا در مورد فعالیش در حزب جمهوری اسلامی می گوید: بنده در کنار شهید بهشتی و مقام معظم رهبری کار حزب را شروع کرده و به ساماندهی امور تبلیغی در شهرهای کشور مشغول شدم و به همین دلیل توانستم با شهرهای مختلف کشور ارتباط بگیرم که این ایام با اولین دور انتخابات برای مجلس شورای اسلامی همزمان شد.

با تشکیل دفتر حزب جمهوری اسلامی در نیشابور ارتباط سبحانی نیا با نیروهای انقلابی و صحنه گردان های انقلاب و دوستان حزب در نیشابور برقرار شد تا جایی که نیروهای انقلابی و روحانیت از اوخواستند تا برای انتخابات دور دوم مجلس نامزد شود.

وی در گفت و گو با صبح توس به مناسبت ۴۰سالگی انقلاب گفت: بعد از انتخابات دور اول مجلس و انتخاب آقایان انصاری راد و جلیلی به عنوان نمایندگان نیشابور با توجه به عملکرد و ارتباط شان با جریان ریبرال و بنی صدر از یک سو و موضع گیری های منفی در باب انقلاب از سوی دیگر، حجت الاسلام و المسلمین سلامی امام جمعه موقت نیشابور و دبیر وقت حزب جمهوری اسلامی در نیشابور خواستار حضور من در انتخابات شدند و در حقیقت ورود بنده به این کارزار به دلیل اصرار نیروهای انقلابی نیشابور متمرکز در حزب، نهاد های انقلابی، امام جمعه شهرستان حضرت آیت اله غرویان و حضرت آیت اله موسوی بود چرا که من با توجه به فعالیت همزمانم در حزب و وزارت امورخارجه فکری برای انتخابات نداشتم ولی با وضعیت موجود در شهرستان بنده به عنوان کاندیدای روحانیت شهرستان و کاندیدای حزب جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی معرفی شدم و در آن دوره و چندین دوره بعد در مرحله اول به عنوان نماینده مردم نیشابور راهی مجلس شدم.

او یکی از بازماندگان حادثه ۷ تیر دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران بود که در میان صحبت هایش با گریزی به آن انفجار افزود: من برای سازماندهی وهماهنگی اعزام مبلغان در دفتر حزب حضور داشتم که همزمان برنامه شب های یک شنبه حزب برقرار بود. بعد از اقامه نماز توسط شهید بهشتی برای برگزاری جلسه در مورد مسائل اقتصادی و مباحث کلان به سالن حزب رفتیم که به درخواست جمعی از حاضران با توجه به مشکلات بنی صدر دستور جلسه به انتخابات آتی و بحث ریاست جمهوری تغییر کرد.

سبحانی نیا خاطر نشان کرد: در همین اثنی آقای رهبری مسئول بخش تبلیغات از بیرون بنده رو خواست و من از جلسه خارج شدم؛ همزمان که در حال صحبت در مورد برنامه ها بودیم به سمت آقای بادامچیان که در نزدیکی درب ورودی حزب جمهوری اسلامی بودند، می رفتیم که انفجار به وقوع پیوست و متاسفانه آنچه نباید می شد، شد. باید بگویم خروج بنده از سالن جلسه تا لحظه انفجار کمتر از دو دقیقه زمان برد.

وی در نگاه به گذشته با اشاره به حضور شهید بهشتی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور و رئیس قوه قضاییه در نیشابور و برخورد تند و زشت آقای انصاری راد و اطرافیانش اظهار می دارد: عملکرد آقای انصاری راد و ارتباطی که ایشان با جریان لیبرال و نهضت آزادی داشتند مورد رضایت جریان انقلابی شهرستان نبود و از طرفی این برخورد با شهید بهشتی سبب شد تا نیروهای انقلاب بیشتر با مواضع ایشان آشنا شوند.

سبحانی نیا ادامه می دهد: در آن ماجرا جریان حاکم شهرستان به سرکردگی آقای انصاری راد و طرفدارانش کار را به جایی رساندند که در مسجد جامع بین نیروهای ارزشی و ولایی با نیروهای مقابل درگیری فیزیکی به وجود آمد که همه اینها نشان دهنده جریان مقابل جریان خط امام(ره) از همان روزهای اول انقلاب بود که با جریان بنی صدر و لیبرال کل کشور هم سو بود و روز به روز مسائل برای مردم روشن تر می شد.

وی درباره چگونگی انتخاب آقای انصاری راد برای مجلس شورای اسلامی از سوی مردم نیشابور، عنوان می کند: ایشان قبل از انقلاب و در آستانه پیروزی آن در شهرستان حضور فعالی داشت و خدماتی هم انجام داده بود که ارتباطاتی گسترده ای را ایجاد کرده و در آن دوران روحانی شاخص و شناخته شده ای بود، از طرفی چون ا ولین انتخابات بود و مردم در جریان نقش و آثار آن در قانون گذاری نبودند و از سوی دیگر چون روحانی دیگری در کنار ایشان نبود طبیعی بود که بتواند بدون زحمت رای بیاورد.

حتی آقای جلالی دادستان وقت نیشابور بود که اصلیتی شاهرودی داشت به واسطه آشنایی و هم‌سویی با آقای انصاری راد توانست رای بیاورد. چنین اتفاقی با توجه به آن فضا و موقعیت و کم بودن نامزدها و نبود رقابت طبیعی بود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه عدم انسجام نیروهای انقلابی و تازه کار بودن افراد در کار تشکیلاتی و همچنین عدم شناخت کافی از آقای انصاری راد ضربه سنگینی به نیروهای انقلابی زد، بیان کرد: این ضربه و شناخت کافی باعث شد که در دور دوم انتخابات مجلس، نماینده نیروهای انقلابی با کمترین تبلیغات رای بالایی بیاورد.

این نماینده ادوار گذشته نیشابور با بیان اینکه اختلافات داخلی خود نیروهای اصولگرا نیز در این موضوع بی تاثیر نبود تاکید کرد: نیروهای جریان مقابل به زعم ما در باطل شان اهتمام دارند اما ما در اعتقاد و حق خودمان این باور را نداشته و وحدت و هماهنگی نداریم تا ببینیم مصلحت کلان کشور و مجلس و شهرستان در چیست.

این فعال سیاسی معتقد است که خود زنی ها یک عامل ضعف نیروهای ارزشی است و گفت: در شهرستان طیف بی تفاوتی را هم داریم که برایشان فرقی نمی کند چه کسی روی کار بیاید، آنچه برایشان مهم است منافع شان و بهتر شدن شرایط شان است تا دور نمای بهتری را برای خود ترسیم کنند.

وی در بخشی از صحبت هایش با اشاره به کارشکنی های دشمنان داخلی و خارجی طی ۴۰ سال گذشته، خاطر نشان کرد: با تمام تلاش های آنان انقلاب اسلامی مسیر رشد خودش را ادامه می دهد و در حال حاضر قدرتی مطرح در سطح منطقه و دنیا است که همه این ها مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی و هدایت های حضرت امام خمینی(ره) و بعد از آن رهنمود های رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای است و بی تردید حضور و هوشیاری مردم ما به بالندگی نظام اسلامی کمک کرده است و وظیفه همه ماست که در ادامه این راه گوش به فرمان امام خود بوده و توجه داشته باشیم که دشمن، دشمن است و هیچ گاه از صدمه زدن به انقلاب اسلامی منصرف نخواهد شد.

سبحانی نیا با بیان اینکه در حال حاضر تنها راه مقابله با دشمنان در راس رهبری و سپس آگاهی و هوشیاری مردم است تا بتوان با الهام از مکتب قوی اسلام و تشیع ناب با وحدت و همدلی پشت سر رهبری ادامه مسیر دهیم، اظهار کرد: ما نباید رهبری را تنها بگذاریم چرا که رهبری زمانی می تواند با قدرت و افتخار اهداف انقلاب اسلامی را پیش روی ما مجسم کند که پشتوانه همه آحاد مردم را داشته باشد و از این جهت ما باید هوشیار، بیدار و در صحنه باشیم تا این انقلاب را با قدرت و عظمت پیش برده و به برکت این نیروهای مومن انقلابی و بسیجی و مخلص که در دستگاه های مختلف نظام هستند به صاحبان اصلی این نظام و نسل آینده تحویل دهیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*