۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انعکاس رسانه ها » مواضع
  • شناسه : 5932
  • 07 جولای 2021 - 9:35
به دنبال تحمیل وزیر به کابینه نباشید| این بار هم برای مردم از خودتان بگذرید
دکتر سبحانی نیا،از روئسای ستاد های انتخاباتی آیت الله رئیسی:

به دنبال تحمیل وزیر به کابینه نباشید| این بار هم برای مردم از خودتان بگذرید

شیوه‌های حکمرانی از این دیدگاه سنتی که مردم به رئیس‌جمهور رای داده‌اند و بنابراین او به نمایندگی از مردم هر کاری خواست می‌تواند انجام بدهد، فاصله گرفته است.

نماینده سابق مجلس با انتقاد از فشارهای وارد بر رئیس‌جمهور منتخب برای تحمیل کابینه سیزدهم به باطن گفت: گروه‌ها و طیف‌های کثیری از اصولگرایان برای تحمیل برخی گزینه‌های مدنظر خود به کابینه آقای ابراهیم رئیسی طی روزهای اخیر فشار وارد می‌کنند. این لابی‌ها اگرچه در همه ادوار به دنبال برگزاری انتخابات وجود داشته، اما این دوره خارج از قاعده عرف خودش دنبال می‌شود و به دنبال تنگ کردن عرصه برای رئیس‌جمهور منتخب است.

حسین سبحانی‌نیا با بیان اینکه تشکیل دولت ایران قوی با نقطه‌نظر آقای رئیسی فراجناحی خواهد بود، تاکید کرد: اصولگرایان باید همان‌طور که در انتخاب آقای رئیسی نیت خود را خالص کردند و برای بهبود شرایط کشور و خروج بانیان وضع موجود از عرصه مدیریتی کشور تلاش کردند، برای ساختن آینده نیز از خودشان بگذرند و بگذارند رئیس‌جمهور منتخب انسان‌های شایسته را برای کابینه‌اش انتخاب کند. آینده و خیر و صلاح مملکت در همان عبارت آقای رئیسی در نشست خبری خودشان نهفته است که دولت مربوط به جناح خاصی نخواهد بود و دولتمردان کسانی هستند که وطن‌دوستند و دغدغه انقلاب و رفع مشکلات مردم را دارند.

رئیس ستاد حکمت ابراهیم رئیسی در انتخابات هدف از ارائه فهرست‌های متعدد اعضای کابینه را تاثیرگذاری بر انتخاب آقای رئیسی دانست و تاکید کرد: عمده این فهرست‌ها و گمانه‌زنی‌ها نیت خیری ندارند و گزینه‌های موجود در آنها نیز با مشی و روحیه کاری آقای رئیسی تناسبی ندارند. این کار از طرف هر گروهی که انجام می‌شود جفا در حق آقای رئیسی است و صرفا بین نیروهای ارزشی و جبهه انقلاب اختلاف‌انگیزی می‌کند.

سبحانی‌نیا با انتقاد از توییت اخیر مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس که راه‌اندازی سایت یاران رئیسی را نکوهش کرده بود، گفت: راه‌اندازی سایت یاران رئیسی عمل به همان وعده‌ای است که آقای رئیسی در شعارهای انتخاباتی خود مبنی بر انتخابات کابینه با نظر مردم داده بود. این کار به معنای نادیده گرفتن صلاحیت تخصصی و کارشناسی چهره‌های معرفی شده نیست. چرا آقای میرسلیم باید تصور کنند اگر مردم کنار گذاشته شوند کابینه تخصصی‌تری شکل خواهد گرفت؟ آقای میرسلیم گفته‌اند انتخاب وزرا باید با مشورت خبرگان و اهل تدبیر و رأی اعتماد مجلس انجام گیرد و نه با نظرخواهی عمومی! اگر منظور ایشان از نخبگان و اهل تدبیر همین کسانی هستند که در روزها و هفته‌های اخیر دارند به ایشان فشار وارد می‌کنند که این ره به خطاست! اگر منظور از خبرگان و اهل تدبیر حلقه اطرافیان و دوستان خودمان از جناح خاصی باشد یقینا دور از صداقت است و سیاسی‌کاری محسوب می‌شود.

نماینده سابق مردم نیشابور تصریح کرد: مشکل دولتمردان ما این است که ارتباط خودشان را با بدنه مردم قطع می‌کنند و متوجه نمی‌شوند مردم از عملکرد چه‌کسی راضی هستند و از عملکرد چه‌کسی ناراضی. شیوه‌های حکمرانی از این دیدگاه سنتی که مردم به رئیس‌جمهور رای داده‌اند و بنابراین او به نمایندگی از مردم هر کاری خواست می‌تواند انجام بدهد، فاصله گرفته است. بهترین نوع مدیریت و سیاست، روشی است که در آن همواره مردم در نظر گرفته شوند و خواست آنها صائب در همه احوال و امور باشد. سامانه‌ای که آقای رئیسی طراحی کرده‌اند به‌گونه‌ای است که اگر وارد آن شوید صرفا مبتنی بر شناخت تخصصی و عملکردی از هر فردی می‌توانید او را برای مناصب معرفی کنید. برای معرفی وزرای کابینه شرط گذاشته شده و دلیل خواسته شده که مردم چرا مثلا فلان فرد را معرفی می‌کنند. بنابراین این اقدام آقای رئیسی رفتار پوپولیستی تلقی نمی‌شود و اتفاقا نشان می‌دهد ایشان از همین ابتدای کار بنا را دارند درست می‌چینند و بالا می‌برند، مشروط به اینکه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی سنگ‌اندازی نکنند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*