۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » یادداشت ها
  • شناسه : 5517
  • 16 دسامبر 2008 - 19:09
  • منبع : پایگاه بصیرت
فاو
شجاعت و تدبیر مسوولان
یادداشت

شجاعت و تدبیر مسوولان

بصیرت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بخشی از فرمایشات خود بر لزوم ترسو نبودن مسؤولان تأکید کرده و فرمودند؛ مسؤولان ترسو و مقهور، ملتهای شجاع را هم به ملتهای ضعیف تبدیل می کنند. این سخنان رهبر معظم انقلاب را باید مصداق «الناس علی دین ملوکهم» دانست و رسیدن […]

بصیرت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بخشی از فرمایشات خود بر لزوم ترسو نبودن مسؤولان تأکید کرده و فرمودند؛ مسؤولان ترسو و مقهور، ملتهای شجاع را هم به ملتهای ضعیف تبدیل می کنند.
این سخنان رهبر معظم انقلاب را باید مصداق «الناس علی دین ملوکهم» دانست و رسیدن انقلاب اسلامی به نقطه کنونی آن را هم باید دستاورد مقاومت، شجاعت مسؤولین آن دانست.
اگر ما ضعیف، ترسو و ملاحظه کار باشیم دستیابی به اهداف بلند انقلاب اسلامی، نوآوری و بسیاری از دستاوردهای انقلاب در مسایلی مانند دانش هسته ای، سلولهای بنیادی، دانش مخابراتی و صنایع دفاعی نیز امروز ممکن نشده بود و در آینده نیز یکی از فاکتورهای مهم دستیابی به سند چشم انداز ۲۰ ساله و رسیدن به مقام اول علمی در منطقه همان مسأله ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کردند.
تقویت حس شجاعت در مردم سبب می شود حتی اگر در برخی مشکلات یا گلوگاههای سخت مسؤولان دچار تعلل شدند مردم با اعلام آمادگی خود به آنها پشتیبانی لازم را بدهند.البته این شجاعت جامع است، هم در عرصه جهانی مانند دفاع از اصول و حیثیت انقلاب اسلامی و حقوق ما در عرصه بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد و هم در داخل بحثهایی به وجود می آید که ورود به آنها نیازمند شجاعت است مانند بحث سهمیه بندی بنزین.
در رابطه با طرح تحول اقتصادی به نظر می رسد این موضوع صادق است واقعیت آن است که ما باید از این وضعیت بی سامان در برخی بخشهای اقتصادی مانند گمرکات و بانکها خارج شویم اما کسی تاکنون شانه زیر بار آن نداده است.
انجام این کار نیازمند شجاعت و مسؤولیت پذیری است و باید انجام شود اما با تدبیری که هزینه های آن برای جامعه هر چه کمتر باشداما نکته ای که نباید فراموش شود همراه شدن شجاعت با تدبیر، دوراندیشی و مشورت است.
در خاطرم هست چندی پیش در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان مسأله پرهیز از عجله در امور را مورد تأکید قرار دادند و خواستار همفکری و تدبیر و هماهنگی مجلس و دولت برای انجام کارها شدند.
بدون تردید اگر تدبیر، عقلانیت و دقت در انجام کارها لحاظ نشود ممکن است آثار و پیامدهایی را به دنبال داشته باشد که جبران آن پر هزینه باشد بنابراین تا آنجایی که ممکن است باید کارهای بزرگ صورت گیرد اما با هزینه هر چه کمتر.

https://basirat.ir/fa/news/66682/%d8%b4%d8%ac%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%88-%d8%aa%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a8%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%db%8c%d8%a7*

۲۶ آذر ۱۳۸۷

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*