۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » رویدادهای نیشابور
  • شناسه : 5895
  • 18 ژانویه 2011 - 14:45
نقش مهم شركت نفت مناطق مركزي ايران در توسعه اقتصادي و تامين انرژي كشور
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسين سبحاني نيا :

نقش مهم شركت نفت مناطق مركزي ايران در توسعه اقتصادي و تامين انرژي كشور

شركت نفت مناطق مركزي ايران با اجراي طرحها و پروژه هاي كلان ملي نقش مهمي در توسعه اقتصادي و تامين انرژي كشور به عهده داشته است. حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسين سبحاني نيا عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با حضور در جمع نمازگزاران شركت نفت مناطق مركزي ايران با بيان مطلب فوق و […]

شركت نفت مناطق مركزي ايران با اجراي طرحها و پروژه هاي كلان ملي نقش مهمي در توسعه اقتصادي و تامين انرژي كشور به عهده داشته است.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسين سبحاني نيا عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با حضور در جمع نمازگزاران شركت نفت مناطق مركزي ايران با بيان مطلب فوق و با اشاره به طرح ها و پروژه هاي مهمي كه در اين شركت به ثمر نشسته اظهار داشت : با توجه به اينكه حوزه عملياتي شركت نفت مناطق مركزي ايران در ۱۴ استان گسترش يافته و تا پايان برنامه چشم انداز نيز به ۱۹ استان افزايش مي يابد خوشبختانه نيروهاي متخصص و متعهدي كه در اين شركت تا رده هاي بالاي مديريتي حضور دارند توانسته اند كه به خوبي با ايمان و اخلاص به وظايف محوله عمل نمايند . همچنين با توجه به برنامه آتي شركت در جهت توسعه ميادين جديد گازي در جهت تامين انرژي مورد نياز كشور كه بخش عظيمي از مصارف خانگي و صنعتي را شامل مي شود و نيز با توجه به اينكه اين شركت داراي ميادين مشترك نفتي و گازي با كشورهاي همجوار دارد بهره برداري و صيانت از آنها تامين كننده منافع ملي است كه همت مضاعف آنها را مي طلبد.

دكتر سبحاني نيا با بيان فلسفه قيام عاشورا و الگو برداري انقلاب اسلامي از اين حركت عظيم تاريخي و رسالتي كه هم اكنون ما در حفظ نظام به عهده داريم ، اظهار داشت : ايامي كه در آن واقعيم متعلق به سالار شهيدان است . محرم و صفر فرصتي براي تبيين اهداف قيام امام حسين فلسفه نهضت عاشورا و كربلا و از ناحيه ما به عنوان شيعيان آن حضرت كه به اين خاندان عشق مي ورزيم ، مي باشد .اينها اسوه هاي عملي ، گفتاري و رفتاري ما هستند . آشنايي به ابعاد وجودي اين بزرگواران و اهداف قيام عاشورا و كربلا كه از حركات تاثيرگذار در طول تاريخ بشريت هست ، از ضروريات است. بنا به فرمايش پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص) كه فرمودند آتشي كه در نهاد شيعه از شهادت امام حسين برافروخته شده اين آتش عشق و محبتي است كه خاموش شدني نيست و هميشه منشاء بركاتي در تاريخ اسلام و شيعه بوده است و محبت آن امام ، پايدار و ماندگار و ابدي است. . علت اين مسئله آن است كه خداوند در چند جاي قرآن نيز به اين نكته اشاره كرده است .در باب خدمت به دين و ياري دين خدا و كساني كه در راه خدا گام بر مي دارد فكر و انديشه آنها را ياري مي كند . امام حسين همه هستي خود را در طبق اخلاص گذاشت. .انقلاب اسلامي كه برگرفته از عاشوراي حسيني است با سخنراني معروف امام خميني در عاشوراي سال ۱۳۴۲ در مدرسه فيضيه قم كه خطاب به علما ، افراد سياسي ، لشكري و كشوري مبني بر حمايت از دين و قرآن آغاز و در عاشورا و تاسوعاي سال ۱۳۵۷ اين انديشه به سرانجام رسيد . امروز حفظ انقلاب از اوجب واجبات است كه در گفته هاي امام و رهبري به كرات وجود دارد. هر كاري كه بتواند به تقويت انقلاب بيانجامد لازم است و بر عكس آن بايد پرهيز كرد. وظيفه ما در اين شرايط تقويت انقلاب و افزايش كارآمدي نظام است. دشمنان تلاش مي كنند نظام را غير كارآمد جلوه دهند. و از ابتداي تاسيس نظام نيز با انواع ترفندها و مشكلات روبرو بوده ايم. كه جنگ تحميلي ، بحث قوميت ها ، كودتا ، بحث انرژي هسته اي ، فتنه سال ۱۳۸۸ و سناريوهاي ديگر براي آن بود كه با اصل نظام كه مبتني بر ولايت فقيه هست ، مخالفند . امروز نيز بحث انرژي هسته اي نيز بهانه اي است كه بتوانند افكار عمومي را عليه جمهوري اسلامي تحريك كنند

به گزارش روابط عمومي شركت نفت مناطق مركزي ايران ، وي با تشريح طرح تحول اقتصادي در شرايطي كه كشورهاي بزرگ و منطقه دچار بحران اقتصادي هستند ، تصريح كرد : در شرايطي كه كشورهاي غربي و منطقه دچار بحران اقتصادي هستند طرح بزرگ تحول اقتصادي در دست اجراست كه يك جراحي در اقتصاد كشور محسوب مي شود. كه از دولت هاي گذشته تاكنون بحث هاي آن مطرح بوده است و در اين دولت به سرانجام رسيد. كه اگر به روال گذشته ادامه مي يافت اداره كشور با مشكل مواجه مي شد. بايد از آن عبور مي كرديم . كه براي شروع آن بحث هدفمندسازي يارانه ها با هدف كمك به افراد بي بظاعت جامعه طراحي شده گام نخست اين تحول است. سالانه ۱۰۰ هزار ميليارد تومان به جامعه تزريق مي شد ولي هدفمند نبود و استفاده مطلوب نداشت.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به اينكه عضويت در سازمان تجارت جهاني نيازمند شفافيت قيمت ها و بهبود كيفيت كالاها مي باشد خاطرنشان كرد : هم اكنون كشور ما به عنوان عضو ناظر سازمان تجارت جهاني است كه بدون تحول اقتصادي عضويت ايران عواقب خوبي در پي نداشت . در اين راستا هفت بسته پيشنهادي در طرح تحول اقتصادي مطرح شد كه شامل اصلاح نظام بانكي ، پولي ، گمركي ، توزيع كالا ، بهره وري انساني، نظام مالياتي و هدفمند شدن نظام يارانه ها مي شود كه براي رسيدن به تحول اقتصادي ، اين بسته ها بايد كاركرد مطلوب داشته باشد چرا كه بر يكديگر تاثير دارند.

نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه طرح هدفمند كردن يارانه ها گام نخست اين طرح است خاطرنشان كرد : نظام توزيع هدفمند يارانه ها از اولين گامها و مهمترين تحول اقتصادي محسوب مي شود چون نيازمند مشاركت و همياري مردم است. كه در اين مدت محدود يك ماهه شاهد اين همكاري بوده ايم. مجلس شيب اجراي هدفمندي يارانه ها را پنج سال پيش بيني كرده است. كه هر سال ۲۰ درصد به جلوبرويم تا پس از پايان پنج سال به نتيجه مطلوب برسيم . بايد در هر مرحله به آسيب شناسي طرح پرداخت و درباره موارد آن چاره انديشي كرد. و در آينده با نشست هاي مشترك با دولت نواقص احتمالي آنرا رفع كنيم تا اجراي آن به نحو شايسته عملياتي شده تا در دراز مدت منافع عموم كشور را تامين نمايد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*