۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » رویداد ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 645
  • 03 آوریل 2019 - 18:44
  • منبع : فارس
پیگیری تخلفات منتخبان در استانی شدن انتخابات مجلس تضمین شود
سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با فارس:

پیگیری تخلفات منتخبان در استانی شدن انتخابات مجلس تضمین شود

نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم با اشاره به فقدان ضمانت اجرای قانون پیگیری تخلفات منتخبان مجلس در زمان تبلیغات گفت: در استانی شدن انتخابات باید این ضمانت جدّی‌تر دیده شود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح مذکور در مجالس هشتم و نهم هم مطرح شد و به نظر من اگر به سرانجام برسد موجب ارتقاء سطح نمایندگان مجلس و ورود وکلای پخته‌تر و کارآزموده‌تر به خانه ملت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای قانون استانی شدن انتخابات مجلس موجب کاهش نقش پول در انتخابات مجلس خواهد شد و جایگاه احزاب را در کشور بالا می‌برد، اظهارداشت: با اجرای این طرح تبلیغات بی حد و حصر و حواشی آن کاهش می‌یابد به علاوه تعدد کاندیداها که همواره معضلی برای شورای نگهبان بوده است نیز رفع می‌شود.

سبحانی‌نیا تعیین حداقل کسب ۲۰ درصد آراء در حوزه‌های هر منتخب را به معنی عدم قطع ارتباط منتخبان با موکلان خواند و گفت: امروز نیاز کشور آن است که تمرکز نمایندگان مجلس از مسائل منطقه‌ای و جزئی به سمت مسائل کلان و ملی کشور برود.

وی ادامه داد: همه ساله هنگام بررسی لوایح بودجه کل کشور شاهدیم که نمایندگان مجلس بیش از آنکه ملی بیاندیشند به دنبال تأمین بودجه‌های خاص برای بهبود اوضاع حوزه‌های انتخابیه خودشان هستند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم کاهش مراجعات فراوان از حوزه‌های انتخابیه به دفاتر نمایندگان را از دیگر محاسن استانی شدن انتخابات مجلس برشمرد و گفت: با استانی شدن انتخابات مراجعات مردمی به جای دفاتر نمایندگان به شوراهای اسلامی و مسئولان محلی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رقابت میان کاندیداهای شهرستان‌ها در یک استان مانع از کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان هم پیشتر نگران کاهش مشارکت‌های مردمی بود اما ظاهراً اکنون متقاعد شدند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس نهم گفت: یکی از مسائلی که امروز در انتخابات مجلس با آن مواجهیم عدم ضمانت اجرایی قوانین مربوط به انتخابات درباره تخلفات در هزینه‌ها و تبلیغات است که در طرح فعلی باید پیش‌بینی‌هایی صورت گیرد که پس از برگزاری انتخابات بتوان درباره تخلفات پیگیری کرد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*