۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » انعکاس رسانه ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 5783
  • 31 جولای 2020 - 4:17
  • منبع : مهر
آبشخور مخالفان سند همکاری ایران و چین، کشورهای غربی است
سبحانی‌نیا در گفتگو با مهر:

آبشخور مخالفان سند همکاری ایران و چین، کشورهای غربی است

نماینده ادوار مجلس گفت: مخالفان سند ۲۵ ساله همکاری ایران و چین، آبشخور مناسب‌تر برای خود را غرب می‌دانند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تعاملات دولت با چین و روسیه، گفت: این روزها بحث داغی در رابطه با قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین و حساسیت‌های آن در محافل مختلف سیاسی مطرح است، اما به عقیده من این حساسیت‌ها بیشتر از ناحیه افرادی دامن زده می‌شود که زیاد تمایلی به ارتباط با شرق چه از نوع چینی، چه از نوع روسی یا هندی ندارند.

وی عنوان کرد: این افراد به طور کلی آبشخور مناسب‌تر برای خود را، غرب می‌دانند و به این مسأله دامن می‌زنند مگر نه اگر قراردادی در چارچوب منافع ملی بسته شود و با توجه به شرایط و پیشرفت‌هایی که کشور چین دارد فکر نمی‌کنم چیز بدی برای جمهوری اسلامی باشد. مهم این است که در چارچوب این معاهده و قرارداد مسائل و منافع کشور مدنظر قرار گرفته باشد.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: قاعدتاً کشورها همواره دنبال کارهای پایدار و با دوام و روابط مستحکمی با کشورهای مختلف هستند. ما از ناحیه کشورهای شرقی تاکنون ندیدیم که دنبال سلطه‌ای در کشور باشند در حالی که غرب همیشه به دنبال این سلطه بوده است و به عقیده من اصل این توافق با رعایت جوانب امر و پس از تأیید مجلس شورای اسلامی چیز بدی نیست و اتفاقاً خوب هم هست و این گونه روابط پایدار و مستحکم که بتواند منافع ما را در کوتاه مدت، دراز مدت و میان مدت تأمین کند و در محافل بین المللی از پشتیبانی برخوردار شویم اشکالی ندارد و باید با کشورهای دیگر بلوک شرق هم دنبال چنین برنامه‌هایی باشیم حتی با روسیه.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: در دولت‌های آمریکا معمولاً همیشه منشأ تشکیل دولت‌ها دو حزب جمهوری خواه و دموکرات هستند. مواضع این دو گروه تقریباً در رابطه با سیاست‌های خارجی مشابه هم است و محور اصلی سیاست آنها حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و حفظ پایگاه‌هایی که منافع آنها را تأیید کند است مانند عربستان و کشورهای کوچک دیگر منطقه.

وی اضافه کرد: ممکن است هر دولتی سیاست‌های جدیدی را هم داشته باشد اما به هر صورت امروز دولت ترامپ با آمدنش بعد از اوباما سیاست تندتری را اتخاذ کرد و خروج از برجام و تشدید تحریم‌ها و حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی و … را اجرایی کرد. ممکن است بعد از ترامپ تغییراتی در مشی کلی آمریکا ایجاد شود اما به این معنا نیست که ما منتظر حل تمام مشکلاتمان با دولت بعد از ترامپ باشیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*