۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » رویداد ها » مصاحبه ها » مواضع
  • شناسه : 78
  • 05 فوریه 2019 - 19:14
  • نویسنده : حسن رحیمی
  • منبع : تسنیم
ریشه بحران قره‌باغ باید بررسی شود
سبحانی نیا در گفتگو با مهر:

ریشه بحران قره‌باغ باید بررسی شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأکید بر لزوم ریشه‌یابی بحران قره‌باغ گفت: این فرض را نمی‌توان نادیده گرفت که غربی‌ها آتش‌بیار معرکه شده اند و هدفشان هم تداوم نا امنی است.

 

حسین سبحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بحران اخیر قره‌باغ و مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از نیروهای نظامی دو طرف شد، اظهار داشت: هنوز تحلیل روشنی در رابطه با چرایی شروع دوباره بحران قره‌باغ وجود ندارد و مشخص نیست که چرا این زخم کهنه سر باز کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از تحلیلگرانی هم که در این موضوع ورود کرده‌اند، از چند زاویه به مسئله پرداخته‌اند؛ از جمله اینکه ممکن است ترکیه در این قضیه نقشی داشته و منافعی برای شروع دوباره بحران داشته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عده‌ای نیز معتقدند شاید خود جمهوری آذربایجان به دنبال آن بوده است تا گروه «مینسک» که از سوی سازمان ملل تعیین شده است، مسئله قره‌باغ را حل و فصل کند و عده‌ای نیز به نقش روسیه در این بحران قائل هستند.

سبحانی‌نیا افزود: گروه دیگری نیز این مسئله را اتفاقی قلمداد می‌کنند که سناریوی از پیش تعیین شده‌ای در پشت آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه اطراف قضیه بررسی شود، گفت: یک احتمال دیگر نیز در این رابطه وجود دارد که غربی‌ها با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحران قره‌باغ نقش دارند و آتش‌بیار چنین معرکه‌ای شده‌اند و هدفشان هم تداوم نا امنی در منطقه و ایجاد چالش برای جمهوری اسلامی است و این فرض را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید ریشه این بحران بررسی و حل و فصل شود، اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی از ابتدای بحران قره‌باغ این بوده است که با رویکرد «اصلاح ذات‌ البین» و توصیه به بردباری و خویشتن‌داری، طرفین را از بحران‌آفرینی پرهیز دهد.

سبحانی‌نیا گفت: منافع ما نیز در این است که در این رابطه جانبداری خاصی نداشته باشیم و هر دو طرف را به آرامش دعوت کنیم که این کار نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نشست رامسر نیز احتمالاً توصیه‌هایی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به وزرای خارجه آذربایجان و ترکیه ارائه می‌شود.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*