۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » انعکاس رسانه ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 6088
  • 13 ژانویه 2024 - 21:00
اصلاح‌طلبان خودشان هم تصور نمی‌کردند به این میزان نفراتشان تأییدصلاحیت شوند
حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین»:

اصلاح‌طلبان خودشان هم تصور نمی‌کردند به این میزان نفراتشان تأییدصلاحیت شوند

یک فعال سیاسی گفت: هم تأییدصلاحیت و هم ردصلاحیت از هر دو جناح سیاسی داشته‌ایم. اصلاح‌طلبان خودشان هم تصور نمی‌کردند به این میزان نفراتشان تأییدصلاحیت شوند

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: با مشخص‌شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها حالا گروه‌های سیاسی می‌توانند به طور روشن‌تر و عینی‌تر وارد عرصه انتخابات شوند؛ به ویژه آنکه با تأییدصلاحیت تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان انتظار می‌رود عرصه انتخابات به طور ویژه‌ای رقابتی شود.

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی و نماینده اسبق مجلس، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «بعد از زمان خوبی که در اختیار هیئت‌های نظارت استان‌ها وجود داشت نتیجه بررسی‌ صلاحیت‌ها حکایت از تأییدصلاحیت تعداد بالایی از نامزدهای انتخابات دارد و می‌بینیم که حدود ۱۱هزار نفر که رقم بسیار بالایی در ادوار انتخابات مجلس است، تأییدصلاحیت شده‌اند. این عدد، رقم خوبی برای تحقق یک انتخابات رقابتی است زیرا برای هر کرسی حدود ۳۷نفر رقابت می‌کنند».

او ادامه داد: «از نظر تکثر نامزدها از طیف‌ها و گروه‌های سیاسی هم می‌توان گفت که وضعیت خوب است و همه با هر نوع نگاه سیاسی که دارند می‌توانند نامزد خود در انتخابات را داشته باشند. هم تأییدصلاحیت و هم ردصلاحیت از هر دو جناح سیاسی داشته‌ایم و آن شبهاتی که برخی طیف‌های سیاسی به وجود آورده بودند مبنی بر اینکه شورای نگهبان می‌خواهد تعداد بالایی از نامزدهای اصلاح‌طلب را ردصلاحیت کند، غلط بودنش بر همه ثابت شد و حتی افرادی از اصلاح‌طلبان که حواشی زیادی هم داشتند تأییدصلاحیت شدند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون به گونه‌ای است که هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان می‌توانند لیست‌های انتخاباتی خود را آماده کنند. شاید اصلاح‌طلبان خودشان هم تصور نمی‌کردند میزان تأییدصلاحیتشان به این میزان باشد اما خوشبختانه شورای نگهبان با در اختیارداشتن زمان مناسب برای بررسی صلاحیت‌ها توانست به طور جامع صلاحیت نامزدها را بررسی کند تا دیگر هیچ شبهه‌ای باقی نماند. من فکر می‌کنم شورای نگهبان تا حدی که مقدور بوه به نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر رقابتی‌شدن انتخابات جامه عمل پوشانده است و امیدواریم نتیجه شرایط کنونی مشارکت بالای مردم در انتخابات باشد».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «عده‌ای از اصلاح‌طلبان از قبل هم اعلام کرده بودند که سعی می‌کنند در انتخابات به هر نحوی هست، شرکت کنند و صحنه انتخابات را ترک نکنند زیرا می‌دانستند ترک صحنه انتخابات به معنی مرگ سیاسی‌شان است. البته در مقابل گروهی از اصلاح‌طلبان هم به دلیل آنکه می‌دانستند فضای اجتماعی برای اصلاح‌طلبان فراهم نیست می‌خواستند زیر میز بازی بزنند و مدام می‌گفتند که در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. ممکن است این طیف هنوز هم نخواهد در انتخابات شرکت کند اما با مشخص‌شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به نظر می‌رسد اکثریت اصلاح‌طلبان خواهان مشارکت در انتخابات هستند».

 

 

https://www.mosalasonline.com/fa/tiny/news-159179

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*