۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » مواضع
  • شناسه : 6016
  • 23 ژانویه 2022 - 13:13
اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری روی نامزدهای تجربه‌شده متمرکزند

اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری روی نامزدهای تجربه‌شده متمرکزند

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مزایای حمایت از چهره ها شناخته شده در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: این مسئله راه را برای معرفی آنها به افکارعمومی آسان می کند، در عین حال آنها شرایط مناسب تر و بهتری برای رقابت با نامزدهای جریان رقیب دارند که همین مسئله مزید بر علت می […]

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مزایای حمایت از چهره ها شناخته شده در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: این مسئله راه را برای معرفی آنها به افکارعمومی آسان می کند، در عین حال آنها شرایط مناسب تر و بهتری برای رقابت با نامزدهای جریان رقیب دارند که همین مسئله مزید بر علت می شود تا تمرکز روی شخصیت های مطرح بیشتر باشد.

جمهوریت: گرچه اخبار حکایت از آن می کند که بیش از ۲۰ چهره اصولگرا خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کنند اما تمرکز گروه ها بیشتر روی شخصیت های برجسته این جریان است و سایر گزینه ها در حاشیه توجه قرار دارند. بر همین اساس برخی تحلیل می کنند که در ۱۴۰۰ رقابت بزرگان شکل می گیرد و چهره های ناشناخته فرصتی برای عرض اندام پیدا نمی کنند.

حسین سبحانی نیا با تأیید تمرکز اصولگرایان روی انتخاب نامزد نهایی از میان چهره های برجسته و شناخته شده برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: علت آن است که بیشتر به نتیجه کار و رأی آوری نامزد مورد حمایت توجه می شود. به عبارت دیگر حمایت از یک چهره شناخته شده و مطرح زحمت کمتری را برای اصولگرایان دارد تا او را به جامعه معرفی کنند.

وی افزود: آقای قالیباف ۱۲ سال شهردار تهران بود و الان در مسند ریاست مجلس شورای اسلامی قرار دارد، آقای رئیسی در دوره گذشته کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود و حدود ۱۶ میلیون رأی آورد و امروز نیز رئیس قوه قضائیه است که با توجه به عملکرد مطلوب سال های اخیر پایگاه رأی خوبی نزد افکارعمومی دارد. با این توضیح، اذهان اصولگرایان بیشتر حول همین افراد می چرخد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مزایای حمایت از چهره ها شناخته شده در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: این مسئله راه را برای معرفی آنها به افکارعمومی آسان می کند، در عین حال آنها شرایط مناسب تر و بهتری برای رقابت با نامزدهای جریان رقیب دارند که همین مسئله مزید بر علت می شود تا تمرکز روی شخصیت های مطرح بیشتر باشد.

وی افزود: البته علاوه بر شخصیت های شناخته شده، در حوزه توانمندی، مدیریت، عملکرد خوب در رده های بالا، عقلانیت و آشنایی به مسائل و معادلات بین المللی چهره ها دیگری هم هستند که می توانند در جریان اصولگرایی مورد توجه باشند. اگر چند دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری را مشاهده کنیم فقط چند چهره خاص در انتخابات نامزد می شدند حال آنکه معتقدم اگر دقیق بررسی شود چهره های دیگری هم وجود دارند هرچند معرفی آنها به جامعه زحمت دارد اما ما را از این حلقه بسته نامزدها خارج می کند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره شکل گیری بازی بزرگان در جریان اصولگرا اظهار کرد: این دیدگاه را قبول ندارم، آقایان قالیباف، رضایی و رئیسی در گذشته هر کدام یکی دو دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودند ولی افراد دیگری هم هستند که مطرح می شوند و مسئولیت های کلانی را در حوزه های مختلف در کارنامه دارند، در مجموع سطح افراد غالبا نزدیک به هم است و البته برخی مثل آقایان رئیسی، قالیباف و لاریجانی شناخته تر هستند.

سبحانی نیا افزود: گرچه هم اکنون در جریان اصولگرایی مطرح است که اگر آقای رئیسی بیاید اصولگرایان بهتر می توانند روی نام ایشان توافق کنند اما هنوز تمرکز گروه ها روی شخص خاصی نیست و شناور است. پس نمی توان گفت بازی فقط مربوط به بزرگان است. همه ۱۰-۲۰ نفری که مطرح هستند تقریبا شانس خیلی ها شان با هم برابر است.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.net/?p=104701

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*