۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انعکاس رسانه ها » رویداد ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 5850
  • 19 می 2021 - 10:32
برجام در دولت روحانی احیا نمی‌شود
بازگشت آمریکا به برجام

برجام در دولت روحانی احیا نمی‌شود

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه برجام تا پایان دولت روحانی نتیجه‌ای نمی‌دهد، گفت: آمریکا می‌خواهد با یک دولت مستقر و بادوام همکاری داشته باشد تا یک دولتی که به پایان عمر خود رسیده است.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با رویکرد جمهوری اسلامی ایران به بازگشت آمریکا به برجام با بیان اینکه تاکنون اظهارات متفاوتی از ناحیه تیم جو بایدن در خصوص برجام مطرح و اعلام شده است، اظهار داشت: بالطبع جمهوری اسلامی ایران شرایط و ادعاهایی مبتنی بر واقعیت دارد مبنی بر اینکه آمریکا بوده است که از برجام خارج شده و جمهوری اسلامی همراه برجام بوده و همپیمانان آمریکا که عضو برجام نیز هستند، اذعان دارند ایران در این مدت همراهی و همگامی با برجام داشته است.

وی عنوان کرد: بنابراین ایران از برجام خارج نشده و کما فی السابق به این معاهده و محتویاتش متعهد بوده و هست. در نتیجه طبق آنچه مسئولین ما اعلام کردند، آمریکا باید قدم اول را بردارد و با لغو تحریم‌ها ورود خود را به برجام اعلام کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این یک حرف منطقی و استدلال قابل قبول و محکمه پسندی است. بنابراین رویکرد ما همان است که تاکنون از ناحیه مقام معظم رهبری و مسئولین اعلام شده و این آمریکا است که باید خود را با لغو تحریم ها و برگشت به برجام تنظیم کند.

سبحانی نیا افزود: اینکه آمریکا پیش شرط هایی مبنی بر اینکه ایران چه کند یا نکند، یا باید به برجام متعهد باشد حرف هایی است که فکر نمی‌کنم بسیاری از همپیمانان آمریکا آن را به عنوان یک واقعیت بپسندند یا باور کنند. البته ممکن است به عنوان طرفداری از آمریکا اجمالا اظهاراتی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه واقعیت این است که آمریکا باید گام اول برای لغو تحریم‌ها و برگشت به برجام را بردارد و خود را برای تبعاتی که مترتب از این مساله است آماده کند، گفت: برداشتی که بنده نسبت به این مساله دارم این است که آمریکا، بایدن، حزب دموکرات و تیم بایدن و شرایط موجود از یک طرف، با توجه به اینکه مدت کوتاهی از عمر دولتشان می‌گذرد و درگیر حل و فصل مسائل داخلی و درگیری‌های خود با تیم ترامپ هستند و از طرف دیگر با توجه به وضعیت انتخابات پیش روی ایران و شرایطی که دولت ما دارد، فکر نمی‌کنم مساله برجام در این چند ماه پایان کار دولت به ثمر بنشیند و نتیجه بدهد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در نتیجه آمریکا هم این مساله را مدنظر دارد که با یک دولت مستقر و بادوام همکاری داشته باشد تا یک دولت که به پایان عمر خود رسیده است. بنابراین از این جهت در این شرایط خیلی امیدوار به نتیجه‌ای نیستم اما برای اینکه مساله برجام زنده باشد اظهاراتی از ناحیه آنها انجام می‌گیرد تا این دوره تمام شود.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*