۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انعکاس رسانه ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 5773
  • 31 جولای 2020 - 3:44
  • منبع : دانا
تحولات آمریکا نشانه بزرگ از فروپاشی نظام سرمایه داری است
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا

تحولات آمریکا نشانه بزرگ از فروپاشی نظام سرمایه داری است

سفیر سابق ایران در مغرب با بیان اینکه سیاست های غلط، خشن و بی پروای ترامپ عامل اعتراضات گسترده در آمریکا شده است گفت: سیاست های خشن ترامپی موج اعتراضات را گسترش خواهد داد.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، سفیر سابق ایران در مغرب؛ درباره تحولات آمریکا و موج اعتراضات اجتماعی گفت: تحولاتی که در روزهای گذشته درآمریکا به وقوع پیوسته و دامنه آن هر روز در حال گسترده تر شدن است در تاریخ ۵۰ ساله اخیر آمریکا کم سابقه است.

وی با بیان اینکه تحولات این روزها در ایالت های مختلف آمریکا در اعتراض به نژادپرستی شروع شده و دامنه آن گسترش یافته است، افزود: تاریخ نشان داده همانگونه که بلوک شرق با شکل گیری برخی مقدمات دچار از هم پاشیدگی شد این تحولات می توان به عنوان نشانه ای بزرگ برای شکل گیری مقدمات فروپاشی نظام سرمایه داری شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ترامپ با توسل به ابزار مختلف نظامی و ارتش این کشور شاید بتواند به طور موقت اینگونه تحرکات و اعتراضات را متوقف کند تصیح کرد: این اعتراضات همانند آتش زیر خاکستر خواهد بود و می تواند در میان مدت زمینه ساز یک حرکت وسیع و گسترده ای برای از هم پاشی نظام تبعیض نژادی در آمریکا باشد.

سبحانی نیا با تاکید بر اینکه علی رغم وجود موانع و محدودیت های مختلف موج اعتراضات در حال گسترش است تصریح کرد: این اعتراضات محدود به رنگین پوستان آمریکا نیست بلکه در گوشه گوشه های این تجمعات اعتراضی شاهد حضور سفید پوستان آمریکایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه این اعتراضات به یک باره شکل نگرفته و زمینه قبلی دارد عنوان کرد: بیکاری گسترده بیش از ۴۰ میلیون شهروند آمریکایی، کشته شدن جمعیت بالایی از مردم بر اثر شبوع کرونا و خشونت پلیس علیه رنگین پوسان که البته آنچه در رسانه ها می بینیم تنها بخشی از واقعیت نژاد پرستانه آمریکا است عوامل زمینه ساز نارضایتی های اجتماعی در آمریکاست.

این دیپلمات سابق درباره نقش ترامپ در شکل گیری این موج اعتراضات گفت: شاید شعله ور شدن این آتش بعد از کشته شدن شهروند سیاس پوست آمریکایی اتفاق افتاد اما قطعا زمینه این اعتراضات ریشه در گذشته و سیاست های شکست خورده دولت آمریکا دارد.

سبحانی نیا تصریح کرد: سیاست های غلط ، خشن و بی پروای ترامپ مزید بر علت شده تا این اعتراضات گسترده شود. سیاست های خشن ترامپی موج های اعتراضی را گسترش خواهد داد.

نماینده اسبق مجلس با اشاره به اینکه سیاست های اعمالی ترامپ زمینه موفقیت رقیب انتخاباتی وی را در انتخابات پیش روی آمریکا فراهم خواهد کرد گفت: بعید نیست که با این وضعیت ترامپ بازنده انتخابات ریاست جمهوری باشد مگر اینکه برای خاموش کردن آتش اعتراضات به ناچار امتیازاتی به صورت موقت از سوی دولت ترامپ ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در چنین فضایی برخی در داخل ایران به دنبال امتیازگیری از آمریکا و طرح مذاکره با دولت ترامپ هستند خاطرنشان کرد: هیچ گونه اعتمادی به دولت آمریکا وجود ندارد چرا که ایالات متحده نه تنها در مقابل ایران بلکه در عرصه جهانی رکورد دار بد عهدی است.

سبحانی نیا تصریح کرد: ممکن است آمریکا برای پیروزی های انتخاباتی امتیازات موقتی را به مردم خود بدهد اما بعید است درپی امتیازدادن به ایران باشد

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*