۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » رویداد ها » یادداشت ها
  • شناسه : 6049
  • 27 اکتبر 2022 - 13:53
  • نویسنده : فرزانه تهجا
  • منبع : http://shabestan.ir/detail/News/1225805
نماینده ادوار مجلس:

دانش آموزان؛ تدوام دهنده انقلاب/کانون های مساجد عامل سازندگی شخصیت نوجوانان

حجت الاسلام سبحانی نیا درباره پیام روز ۱۳ آبان برای دانش آموزان گفت: این روز این پیام را به دانش آموزان می دهد که آینده کشور از آن و تداوم انقلاب برعهده توست و دشمن شماره یک این نظام، نظام سلطه و استکبار جهانی است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر کردند بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد تازه‌تری پیدا کرد. امام خمینی (ره) از این حرکت دانش آموزان و دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم یاد می کنند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به شرح زیر ارایه می شود.

 

به چه دلیل ۱۳ آبان با عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد؟

۱۳ آبان روزی است که جمهوری اسلامی موضع خود را در رابطه با توطئه ها، شیطنت های نظام سلطه مشخص کرد. نامگذاری این روز با عنوان روز مبارزه با استکبار به این دلیل بود که دانش آموزان و نسل جوان با جهت گیری انقلاب آشنا شده و دشمنان درجه یک نظام مقدس جمهوری اسلامی را بشناسند.

 

این نامگذاری چه پیامی را به دانش آموزان می دهد؟

اگرچه این روز، روز مبارزه با استکبار است اما در کنار آن با نام “روز دانش آموز” از آن یاد می شود که این پیام را به دانش آموزان می دهد که آینده کشور از آن توست و تداوم انقلاب بر عهده توست و دشمن شماره یک این نظام، نظام سلطه و استکبار جهانی است.

 

تعلیم و تربیت نسل جوان چه نقشی در پیشرفت و آینده کشور دارد؟

ساختار اولیه شخصیتی افراد در مدارس شکل می گیرد. اگرچه خانواده گام اول است اما آموزش ها و شکل جمعی تربیتی افراد در کلاس ها در آموزش و پرورش شکل می گیرد و ساخته می شود به همین دلیل نقش آموزش و پرورش در مرحله اول نقش کلیدی است و معلمان و فرهنگیان و تلاش جمعی می تواند دانش آموز را نسبت به آینده و وظیفه ای که پیش رو دارند آگاه کند.

 

باید در آموزش و پرورش دقت و سرمایه گذاری کنیم زیرا هر هزینه ای در آموزش و پرورش موجب تحکیم پایگاه نظام جمهوری اسلامی می شود و نتیجه این کار تربیت دانش آموزانی آشنا با مبانی انقلاب و نیازهای روز کشور است؛‌ دانش آموز آگاهی که تحت تاثیر افکار غلط قرار نمی گیرد.

 

دانش آموزان چگونه می توانند در حفظ و تداوم انقلاب موثر باشند؟

اگر فرایند آموزش و تربیت مسل جوان به درستی در آموزش و پرورش شکل بگیرد و در آینده نیز ادامه داشته باشد، تضمینی برای تداوم انقلاب و استحکام نظام است و اگر ضعیف عمل کنیم، قطعا هزینه های بیشتری باید پرداخت کنیم. بخشی از آسیب هایی که امروز می بینیم به دلیل عدم توجه به سرمایه گذاری در عرصه های فرهنگی کشور است زیرا آموزش و پرورش از بخش های انسان ساز محسوب می شود.

 

نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در تربیت و آگاهی بخشی سیاسی و دینی نوجوانان و جوانان چیست؟

این مراکز از بخش هایی هستند که نقش تاثیرگذاری در سازندگی دارند و موجب تقویت مبانی و پایه های شخصیتی افراد می شوند. علاوه بر خانواده و آموزش و پرورش آموزش های جانبی دیگری نیز برای نسل جوان ضروری است که این آموزش ها را از مساجد و کانون های فرهنگی مساجد، مجامع و مجالس مذهبی می توان انجام داد. کانون های فرهنگی مساجد موجب سازندگی شخصیت نوجوانان و توسعه بینش آنها در حوزه دینی، مذهبی و اعتقادی و فرهنگی می شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*