۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » یادداشت ها
  • شناسه : 5865
  • 12 آوریل 2021 - 12:04
  • نویسنده : حسین سبحانی نیا
دو قطبی سازی مطلوب است اگر…

دو قطبی سازی مطلوب است اگر…

با توجه به نزدیک شدن انتخابات، هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در حال دوقطبی‌سازی فضا هستند.

با توجه به نزدیک شدن انتخابات، هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در حال دوقطبی‌سازی فضا هستند.

افرادی که به دنبال دوقطبی کردن کشور هستند، منافعی را برای خود پیشینی کرده و برای رسیدن به آن در تلاش هستند تا آرا و نظر مردم را به سمت خود و کاندیدای موردنظرشان بکشانند. مفید یا مضر بودن فضای دوقطبی در هر انتخاباتی به شیوه هایی که برای مشارکت در نظر گرفته شده، بستگی دارد. اگر دو قطبی سازی به افزایش مشارکت مردم در انتخابات منجر شود، امر مطلوبی است.

مقام معظم رهبری همواره به مشارت بالای مردم در هر انتخاباتی و حضور آنان پای صندوق های رای تاکید دارند و به این وسیله نیز ظهور سرمایه اجتماعی ما در دنیا مشخض می شوند. پس می تواند این دو قطبی سازی مطلوب باشد. اما این دو قطبی سازی با شیوه هایی در حال حاضر از سوی سیاسیون در پیش گرفته شده، مضر بوده و پیشنهاد نمی شود؛ زیرا، جریان‌های سیاسی را مقابل هم نگه می‌دارد.

اصلاح طلبان و اصولگرایان، باید با تمام توان‌شان محافظ کشور بوده و در خدمت نظام و ارزش‌گذاری بر منافع ملی باشند تا کشور را در معرض سوءاستفاده دشمنان قرار ندهند.

در سال‌ها اخیر این دوقطبی‌گری‌ها فضای کشور را مسموم کرده است. برخی طرفداران کاندیداها، اظهارات و انتقاداتی داشتند که قطعا مورد استفاده دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته و به ضرر جمهوری اسلامی بوده است. نباید اقدامی که زمینه ورود بیگانگان به ایران را باز می کند، انجام داد و از سوی دیگر اگر، نظر یا نقدی هم سو باشد که مشارکت مردمی را هم در پیش بگیرد، امری پسندیده است.

بنابراین دوقطبی سازی با شیوه های نادرست به ضرر کشور بوده و نتایج خوبی ندارد. همچنین افراد دیگر به خط قرمزهای نظام توجهی نکرده و آرای خاکستری را برای طرفداری از کاندیدای مورد تاییدشان بسیج می‌کنند. این کار، ضمینه را برای اجرایی کردن اهداف بیگانگان فراهم می‌کند که برای منافع ملی کشور ضرر دارد.

پس اگر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب، مقابل هم قرار گرفتن نگیرند و به صورت سالم بحث کنند، مشارکت مردمی در انتخابات را تقویت می‌کنند.

* نماینده ادوار مجلس

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*