۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انعکاس رسانه ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 6083
  • 12 فوریه 2024 - 20:57
نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی«نامه‌نیوز» با حسین سبحانی نیا

رأی سفید یا رأی باطله دادن راه اصلاح نیست

فعال سیاسی اصولگرا گفت: رأی سفید بی نتیجه و بی حاصل است هیچ کمکی به اصلاح امور نمی کند. حتی شاید دادن رأی سفید منجر به نتیجه ای شود که ما از آن فراری هستیم.

رأی سفید یا رأی باطله دادن راه اصلاح نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: با اعلام اسامی تأییدصلاحیت شدگان انتخابات مجلس، هنوز یک سکوت و بهتی را در فضای سیاسی کشور شاهدیم. نه آرایش صحنه رقابت وضعیت مشخصی دارد و نه پالس هایی از بطن جامعه برای گرم شدن تنور انتخابات ظرف چند هفته آینده ساطع می شود. در این فضا برخی معتقدند باید مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کرد حتی اگر به کسی رأی ندهند و رأی سفید به صندوق بیاندازد.

حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره تشویق مردم به مشارکت در انتخابات، حتی به قیمت دادن رأی سفید گفت: رأی سفید یا رأی باطله دادن راه اصلاح نیست بلکه اگر می خواهیم روند یا روشی را اصلاح کنیم باید به نامزدی رأی دهیم که بتواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: در رقابت های انتخاباتی نیروهای مختلفی در صحنه انتخابات حضور دارند، حالا اگر نامزد ۱۰۰ درصد مطلوب خود را پیدا نکردیم به سراغ نامزدی برویم که نزدیک به اوست حتی اگر ۸۰ درصد قبولش داریم بنابراین دادن رأی سفید اصلا معنا ندارد و ترویج چنین رویکرد انتخاباتی نیز مناسب نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: اگر برخی دغدغه اصلاح اداره کشور را دارند و از نقیصه ها و کمبود ها گله مند هستند، راهش آن است که ضمن مشارکت در انتخابات، به یک نامزد مشخص رأی دهند. باز هم تأکید می کنم تشویق به مشارکت در انتخابات ولو به شرط رأی سفید یا باطله دادن، راه اصلاح کشور نیست.

وی افزود: درست است که برخی شاید تصور کنند با دادن رأی سفید ادای تکلیف کردند که این درست است چون مشارکت در انتخابات یک وظیفه است و هر فردی حق دارد تصمیم بگیرد چه نوع رأیی بدهد اما بهتر آن است که از این حق استفاده درست و بهینه کند.

این نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: رأی درست و بهینه زمانی است که نام یک نامزد شایسته در برگه نوشته و در صندوق رأی انداخته شود نه آنکه برگه رأی سفید بماند چون رأی سفید بی نتیجه و بی حاصل است هیچ کمکی به اصلاح امور نمی کند. حتی شاید دادن رأی سفید منجر به نتیجه ای شود که ما از آن فراری هستیم.

 

https://www.namehnews.com/fa/tiny/news-700680

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*