۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » انعکاس رسانه ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 5808
  • 31 آگوست 2020 - 10:08
  • منبع : باشگاه خبرنگاران
شورای نگبهان با وسواس درباره داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تحقیق می‌کند
سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شورای نگبهان با وسواس درباره داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تحقیق می‌کند

نماینده سابق مجلس گفت: طبیعی است که شورای نگبهان بنا به وظیفه خود با وسواس بیشتری درباره داوطلبان ریاست جمهوری تحقیق کند.

شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت‌هارا صرفا به خود افراد اعلام می‌کندحجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم ، در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: درباره مبنای حقوقی رد صلاحیت برخی افراد در انتخابات گذشته، گفت: شورای نگهبان مسئولیت رسیدگی به وضعیت کاندیدای ریاست جمهوری را برعهده دارد و بر اساس قانون اساسی اقدامات خود را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: قانون اساسی شرایط کلی را اعلام کرده و باقی امر را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است؛ برای مثال در قانون اساسی آمده که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری باید جزء رجل سیاسی بوده و سابقه پرونده قضایی نداشته باشد.

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به علت رد صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات پیشین ریاست جمهوری، افزود: در آن دوره شورای نگهبان به جز احمدی نژاد برخی دیگر را هم رد صلاحیت کرد تا در نهایت ۳ الی ۴ نفر باهم رقابت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم، گفت: البته شورای نگهبان معمولا دلایل رد صلاحیت افراد را به خود آن افراد اعلام می‌کند و تا به حال دلایلش را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*