۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » مصاحبه ها » مواضع
  • شناسه : 5947
  • 15 دسامبر 2021 - 15:20
عوامانه کردن و متوقع کردن فضای کشور به نفع دولت رئیسی نیست

عوامانه کردن و متوقع کردن فضای کشور به نفع دولت رئیسی نیست

اخیرا انتشار یک دوربین مخفی، واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت؛ کلیپی که در آن مشاهده می‌کنیم خبر درگذشت سید ابراهیم رئیسی از رادیوی تاکسی پخش می‌شود و مسافران در اندوه از دست‌دادن رئیس‌جمهور گریه می‌کنند. کلیپ به نوعی می‌خواهد نشان دهد که مردم چه‌قدر رئیسی را دوست دارند اما آیا ساخت و […]

اخیرا انتشار یک دوربین مخفی، واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت؛ کلیپی که در آن مشاهده می‌کنیم خبر درگذشت سید ابراهیم رئیسی از رادیوی تاکسی پخش می‌شود و مسافران در اندوه از دست‌دادن رئیس‌جمهور گریه می‌کنند. کلیپ به نوعی می‌خواهد نشان دهد که مردم چه‌قدر رئیسی را دوست دارند اما آیا ساخت و انتشار این‌دست ویدئوها به نفع شخص رئیسی است؟ و چنین تلاش‌هایی برای برانگیختن احساسات عمومی با چه هدفی انجام می‌شود؟​

حسین سبحانی‌نیا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «انتشار دوربین مخفی اخیر با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست؛ چه دوستداران آقای رئیسی این کار را کرده باشند چه دیگران. به هر حال برانگیخته‌کردن احساسات مردم آن هم بی‌هیچ توجیهی مطلوب نیست».
او ادامه داد: «من وقتی این کلیپ را دیدم، بسیار تعجب کردم که چه افرادی و با چه انگیزه‌ای این کار را کرده‌اند و آیا دستگاه‌های ناظر و مسئولان ذی‌ربط به ساخت این ویدئوها مجوز داده‌اند؟ و اگر نداده‌اند این پرسش به‌وجود می‌آید که چرا نظارتی نیست؟»

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اقداماتی به نفع رئیسی تمام می‌شود یا به ضرر او، بیان کرد: «ساخت و انتشار این دوربین مخفی از ناحیه هر فرد یا گروهی باشد و با هر انگیزه‌ای حتما به نفع آقای رئیسی تمام نمی‌شود».

او همچنین درباره ضرورت پرهیز از فضاسازی‌های عوامانه و شعارزدگی اظهار کرد: «توصیه رهبر انقلاب هم در آغاز به کار دولت این بود که دولت نباید وعده‌‌های بی‌اساس به مردم بدهد که برای مردم توقع ایجاد شود و اگر هم وعده‌ای داده می‌شود باید پیگیری شود تا به مرحله اجرا درآید. در عین حال که امیدواری در جامعه بسیار خوب است و نباید به جامعه یأس تزریق شود اما اینکه شرایطی پر از شعارزدگی فراهم شود یا برخی مانند آنچه در این کلیپ می‌بینیم، اقداماتی بی‌اساس می‌کنند، مردم را زده می‌کند. همه مسئولان و همه کسانی که دل در گرو رفع مشکلات دارند، باید بکوشند کار علمی کنند. به هر حال شعارزدگی یک‌ماه، دوماه و حداکثر شش ماه افکار عمومی را قانع می‌کند اما بعد از آن مردم می‌پرسند پس چه شد و دولت باید پاسخگوی این پرسش مهم باشد».
سبحانی‌نیا در پایان گفت: «من شخصا طرفدار شخص آقای رئیسی و دولتش هستم و امید هم دارم که کارها خوب پیش برود و مشکلات رفع شود اما در عین حال می‌گویم که دولت در شرایطی موفق می‌شود که از شعارزدگی بپرهیزد. واقعیت این است که محبوبیت رئیس‌جمهور در گرو کارهایش است نه این کلیپ‌های بی‌منطق. آقای رئیسی فردی دلسوز و پایبند به اصول انقلاب اسلامی است و کارهای مثبتی هم در دولتش صورت گرفته اما آثار بسیاری از آن کارها تا کنون پدیدار نشده است. اقدامات و عملکردهای مثبت دولت باید مبلغ دولت باشد نه شعارها و اقداماتی از جنس همین دوربین مخفی اخیر که احساسات عمومی را برمی‌انگیزد».

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*