۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » انعکاس رسانه ها
  • شناسه : 6060
  • 31 اکتبر 2022 - 9:28
  • منبع : نامه نیوز
فرق دولت رئیسی با دولت روحانی
نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با حسین سبحانی‌نیا

فرق دولت رئیسی با دولت روحانی

فعال سیاسی اصولگرا گفت: منافع ملی ما با رویکرد دولت آقای رئیسی بهتر تأمین می شود تا آن نگاهی که دولت قبل داشت.

گروه سیاست نامه نیوز: ۱۶ ماه از آغاز ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی می گذارد و امروز این سئوال مطرح می شود، مردم چقدر فرق دولت رئیسی و دولت روحانی را متوجه شده اند؟

حسین سبحانی نیا در گفتگو با نامه نیوز درباره میزان تفاوت دولت سیزدهم و دولت دوازدهم گفت: فشارها و تحریم های خارجی در زمان دولت آقای روحانی بود و امروز هم در جریان است اما با این وجود تفاوت هایی در نوع نگاه این دو دولت به مسائل داخلی و بین المللی وجود دارد.

وی افزود: در مسائل داخلی یکی از ویژگی های برجسته دولت آقای رئیسی تلاش برای تقویت ارتباط با مردم و حضور در استان ها است. البته این ویژگی در دولت آقای روحانی هم بود اما خیلی ضعیف دنبال می شد. موضوع دیگر تفاوت دولت سیزدهم و دولت دوازدهم در ولایت پذیری و پیگیری مطالبات رهبری است.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: دولت آقای رئیسی به جد تلاش می کند نگاه رهبر معظم انقلاب در حوزه عدالت محوری، سیاست خارجی و برخورد با نظام استکباری دنبال شود اما دولت آقای روحانی در پیگیری این رهنمودها جدیت لازم را نداشت و حتی بعضا مواضع متفاوتی را از آن دولت شاهد بودیم.

وی با اشاره به تفاوت نگاه دولت رئیسی و دولت روحانی در حوزه پیشبرد پروژه های عمرانی افزود: دولت آقای روحانی در ساخت مسکن ارزان قیمت برای مردم جدی نبود اما مسئولان دولت آقای رئیسی قول دادند و تلاش هم می کنند تا بتوانند بسترهای لازم برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن ارزان قیمت را فراهم آورند.

سبحانی نیا تأکید کرد: نگاه به مسائل بین المللی و همسایگان از تفاوت های برجسته بین دولت های دوازدهم و سیزدهم است. با وجود فشارهای زیاد غربی ها، دولت آقای رئیسی در مذاکرات برجامی موضع محکمی برای تأمین منافع ملی دارد. در واقع وادادگی را در جریان مذاکرات شاهد نیستیم که طرف مقابل فکر کند هر چند بگوید باید عملی شود.

وی افزود: نگاه دولت آقای روحانی به سمت غرب بود اما دولت آقای رئیسی به سمت شرق و تقویت روابط با چین، هند و روسیه است. معتقدم منافع ملی ما در این مسیر بهتر تأمین می شود تا آن نگاهی که دولت قبل داشت.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*