۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » مواضع » یادداشت ها
  • شناسه : 5575
  • 24 مارس 2020 - 11:19
  • نویسنده : حسین سبحانی‌نیا
مجلس جای رفتارهای شعاری و احساسی نیست
یادداشت

مجلس جای رفتارهای شعاری و احساسی نیست

متاسفانه مجلس شورای اسلامی هرچه رو به جلو حرکت کرده، ضعیف تر شده و جایگاه «در رأس امور بودن»، خود را از دست داده است.

متاسفانه مجلس شورای اسلامی هرچه رو به جلو حرکت کرده، ضعیف تر شده و جایگاه «در رأس امور بودن»، خود را از دست داده است.

متاسفانه در ادوار اخیر، وجود پول های کثیف، لابی گری ها و حزب‌بازی ها باعث شده تا افرادی وارد مجلس شوند که تجربه مدیریتی و قانون‌گذاری نداشته اند، در نتیجه آن نیز مجلسی شکل گرفته که در راس امور نیست و از سوی دیگر نیروهای ارزشی و متعهد از نهاد مهمی چون مجلس دور شده‌اند.

مجلس دهم مثال خوبی برای مورد است. برای تکرار نشدن مجلس دهم، مردم باید معیار و ملاک های خود را برای انتخاب کاندیداها مشخص کنند.

مردم باید به افرادی که تدین، تخصص و تجربه دارند، رأی بدهند، افرادی که مطمئن باشند در ۴ سال دوره نمایندگی پیگیر مطالبات و خواسته های آنها در نهاد قانونگذاری هستند.

افرادی هم که وارد پارلمان می شوند باید بدانند که مجلس نقش کلیدی در ریل گذاری قوانین کشور دارد، پارلمان مهم ترین نهاد برای نظارت بر دولت است و افراد پخته را می طلبد نه افرادی احساسی و شعاری را.

حتی براین اعتقادم که شورای نگهبان باید نظارت استصوابی خود را محکم تر کرده و سوابق افراد را دقیق تر بررسی کند تا از ورود نیروهای بی تجربه به پارلمان جلوگیری شود و با تکیه بر رهنمودهای رهبری انقلاب، افرادی کارآمد و عقلا تایید صلاحیت شده و راهی مجلس شوند.

ان شاء الله در مجلس آینده قانون انتخابات هم اصلاح و به تصویب برسد تا در این مسیر حرکت کنیم.

* نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

 

منبع

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*