۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » رویداد ها
  • شناسه : 6074
  • 06 فوریه 2024 - 20:32
مخاطره وحدت دیرهنگام اصولگرایان/ تلاش اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست واحد
حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد:

مخاطره وحدت دیرهنگام اصولگرایان/ تلاش اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست واحد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وحدت دیرهنگام اصولگرایان این مخاطره را دارد که لیست نهایی دیر به دست مردم برسد و آنقدر که انتظار می‌رود اثرگذار نباشد.

گروه سیاست سایت فردا: وحدت انتخاباتی یکی از مهم‌ترین اهداف جبهه اصولگرایی است که اگر بتوانند به آن برسند، به احتمال بسیار زیاد خواهند توانست به یک پیروزی حداکثری در انتخابات مجلس دست یابند.

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «گروه‌های مختلف اصولگرایی که در انتخابات وارد شده‌اند اکنون لیست‌هایی تهیه کرده‌اند تا زمان را از دست ندهند زیرا آنها چنین تصور می‌کنند اگر احیانا مجموعه اصولگرایان به وحدت نرسند، حداقل لیست خود را داشته باشیم اما این موضوع نافی تلاش همه گروه‌ها برای رسیدن به وحدت نیست و فعلا زمان هم وجود دارد و تازه نوزدهم این ماه شورای نگهبان اسامی نهایی تأییدصلاحیت‌شده را اعلام می‌کند و هیچ بعید نیست بعد از آن اصولگرایان به سمت لیست واحد بروند».

او ادامه داد: «طرف مقابل یعنی جریان اصلاحات و اعتدالی‌ها هم همین وضعیت را دارند و می‌بینیم اعتدال و توسعه‌ای‌ها آقای نوبخت را به عنوان سرلیست خود دارند و اصلاح‌طلبان هم آقای علی مطهری را به عنوان سرلیست خود در نظر دارند و احتمال دارد که آنها هم با هم به ائتلاف برسند و لیست مشرک بدهند. به هر حال در روزهای آینده بیشتر روشن می‌شود که بنای جناح‌ها و گروه‌های سیاسی چیست اما تا جایی که من اطلاع دارم همه گروه‌های اصولگرایی از شورای ائتلاف و شورای وحدت گرفته تا پایداری دست از تلاش برای رسیدن به لیست واحد نکشیده‌اند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون چانه‌زنی‌ها به ویژه بر سر لیست تهران ادامه دارد. تعداد نامزدهای حاضر در انتخابات زیاد است و هر مجموعه‌ای می‌خواهد از تعداد بیشتری از نامزدهای خود حمایت کند؛ به همین دلیل رسیدن به وحدت بر سر یک لیست ۳۰نفره بسیار سخت شده است. در دوره قبل انتخابات مجلس هم همین شرایط وجود داشت که البته در نهایت وحدت حاصل شد».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «اگر اصلاح‌طلبان به یک لیست قوی برسند، اصولگرایان ولو در روزهای آخر به وحدت خواهند رسید. البته وحدت دیرهنگام این مخاطره را دارد که لیست نهایی دیر به دست مردم برسد و آنقدر که انتظار می‌رود اثرگذار نباشد. اگر اصلاح‌طلبان لیست واحدی بدهند هیچ بعید نیست طیف خاکستری جامعه به پشتوانه چهره‌های پشت صحنه آنها به میدان بیایند و حتی موجی شکل بگیرد. این طور که برخی می‌گویند نیست که آنها هیچ کاری از دستشان بر نمی‌آید و تحت هیچ شرایطی رأی ندارند؛ اصلا این طور نیست و اصولگرایان باید حواسشان جمع باشد. آنها پشتوانه رسانه‌ای زیادی دارند و البته منابع مالی‌ای دارند که می‌توانند بخش‌هایی از جامعه را همراه خود کنند؛ با این اوصاف اصولگرایان باید در جهت رسیدن به لیست واحد انتخاباتی تمام تلاش خود را به کار بگیرند».

 

https://www.fardanews.com/fa/tiny/news-1273145

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*