۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انعکاس رسانه ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 5923
  • 23 می 2021 - 10:37
مشارکت در انتخابات به ۵۰ درصد می رسد؟

مشارکت در انتخابات به ۵۰ درصد می رسد؟

با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت موجود امیدوار هستیم مشارکت به ۵۰ درصد و حتی بالای ۵۰ درصد برسد و اگر به این میزان برسد خیلی خوب و قابل قبول است.

سبحانی نیا با تاکید بر نقش بزرگان سیاست افزایش مشارکت مردم گفت: محدودیت های کرونایی باعث شد که کاندیداها نتوانند به شهرستان ها بروند و بیشتر از فضای مجازی و رسانه ملی استفاده کردند. بنابراین اگر مشارکت در همین حد ۵۰ درصد باشد قابل قبول است.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: امیدوار هستم که مشارکت خوب باشد. با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت موجود امیدوار هستیم مشارکت به ۵۰ درصد و حتی بالای ۵۰ درصد برسد و اگر به این میزان برسد خیلی خوب و قابل قبول است.

وی ادامه داد: همیشه در انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت ۷۰ تا ۷۲ درصد بوده است اما در این دوره شرایط فرق می کند و محدودیت های کرونایی باعث شد که کاندیداها نتوانند به شهرستان ها بروند و بیشتر از فضای مجازی و رسانه ملی استفاده کردند. بنابراین اگر در همین حد ۵۰ درصد و بالاتر باشد قابل قبول است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نقش بزرگان سیاست در افزایش مشارکت مردم گفت: برخی از اینها دیگر آنچنان نقشی ندارند و مردم تصمیم گیر هستند. بیانیه دادن مبنی بر مشارکت خیلی خوب است و همه شخصیت ها، علما و بزرگان جریان های سیاسی بیانیه داده اند و مردم را به مشارکت دعوت کرده اند. قطعا این برای هر قشری که مخاطب آن شخصیت باشد بی تاثیر نیست ولی الان آن چیزی که در گذشته فکر می کردند که بعضی از این شخصیت های سیاسی می توانند موجی ایجاد کنند تا یک سیلی حرکت کند، چنین چیزی دیگر وجود ندارد.

سبحانی نیا با اشاره به انصراف کاندیداهای پوششی از انتخابات گفت: این طبیعی است و در گذشته هم بوده است، وقتی نظر سنجی ها نشان می دهد که افراد زمینه ای ندارند و آرا به سمت جای دیگری متمرکز است، طبیعتا به نفع کسی کنار می‌روند یا اصلا انصراف می‌دهند. این در گذشته هم بوده و در این دوره هم هست.

وی افزود: آقای مهرعلیزاده در نظرسنجی ها نشان داده شد که رایی ندارد، آقای زاکانی و حتی آقای جلیلی هم همینطور. وقتی رای‌شان پایین است و ماندنشان خیلی شانسی برای آنها ندارد؛ پس طبیعی است که یا به نفع کسی کنار بروند و یا کنار بکشند، از این جهت عنوان پوششی را مطرح کردن خیلی چیز درستی نبود چون ما در گذشته هم این را داشته ایم و قطعا اگر رای آنها بالا بود می ماندند ولی الان می بینند که ۱ یا ۲ درصد کجا و ۶۰ درصد و ۵۵ درصد کجا.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*