۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » انعکاس رسانه ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 6097
  • 12 فوریه 2024 - 21:19
نکته مثبت دولت رئیسی این است که در مسیر خواسته‌های رهبر پیش می‌رود/ رئیسی در موضوع اقتصاد ضعیف است
حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

نکته مثبت دولت رئیسی این است که در مسیر خواسته‌های رهبر پیش می‌رود/ رئیسی در موضوع اقتصاد ضعیف است

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نمانیده پیشین مجلس و سفیر اسبق ایران در مراکش، در نقد عملکرد دولت رئیسی با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. بخش‌هایی مهمی از سخنان او را در ادامه بخوانید:

*‌ در دوسال حضور دولت رئیسی، در این مدت توفیقاتی داشته و در برخی از زمینه‌ها نیز نیازمند تذکر است. در عرصه داخلی و خارجی گام‌های مثبتی برداشته شده است و انتظار می‌رود حتی اقدامات بهتر و بیشتری نیز برداشته شود. در عرصه داخلی از اینکه دولت شخصا تلاش می‌کند و مجدانه وقت می‌گذارد و دید و بازدید‌های استانی و موردی از بخش‌های تولیدی و… تردیدی نیست و نقطه مثبت دولت رئیسی است.

*‌ دولت رئیسی پروژه‌هایی که متوقف شده بود را مجدد راه‌اندازی کرد و به سرانجام رساند و نشست‌های مختلفی را با مدیران صنایع برای تحقق شعار سال داشتند. نکته مثبت دولت این است که در مسیر خواسته‌های رهبر پیش رفته و تخطی نکرده است، البته شاید در برخی از زمینه‌ها هنوز نتوانسته توفیقاتی را کسب کند، اما به هر سو در مسیر این رهنمود‌ها حرکت کردن کار مثبتی است. مثلا دولت تلاش زیادی برای مهار تورم کرده، اما نتیجه‌ای که باید را نگرفته است و به جای مهار تورم ایجاد تورم صورت گرفته و گرانی‌ها را متاسفانه داشتیم و این موضوع فشار‌های زیادی را روی قشر ضعیف جامعه دارد.

علی سعدوندی: سیاست ارزی ما در ۴ دهه گذشته مایه شرمندگی است/ در ۲۰ سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد دلار منابع ارزی هدر داده‌ایم

*‌ عملکرد دولت رئیسی در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی خوب بوده است؛ مثلا عضویت در پیمان شانگهای از جمله کار‌های مثبت دولت بود. نگاه به شرق با توسعه همکاری‌ها با کشور‌های بلوک شرق نیز از دیگر نکات مثبت دولت سیزدهم است، اما به این معنا نیست که فقط می‌خواهیم با شرق رابطه داشته باشیم. این موضوع به این دلیل است که غرب مسائل را سیاسی می‌کند و همکاری‌های لازم را ندارد. تلاش‌ها برای بهبود روابط با کشور‌های همسایه مانند آذربایجان و کشور‌های حوزه خلیج فارس، گام‌های مثبتی بود که فضا را نسبت به کشورمان بهتر کرد.

*‌ پول‌های بلوکه شده ما که در دولت قبل به دلیل بهانه‌های مختلف آزاد نمی‌شد، در حال آزاد شدن است و امیداریم راه‌گشا باشد. البته نمی‌توان گفت دولت بهتر از این نمی‌توانست عمل کند، اما در حد توان تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

*‌ این را قبول دارم که امروز فشار‌های اقتصادی، معیشتی و گرانی‌ها بالا است و دولت باید تلاش زیادی در این رابطه انجام دهد و طبیعتا از نقاط ضعف دولت است و کنترل و نظارتی که باید صورت بگیرد، انجام نشده و در نهایت باعث رها شدن بازار شده و هر کس هر قیمتی که می‌خواهد روی محصولاتش می‌گذارد. از این جهت روی شانه مردم فشار زیادی وجود دارد و مردم می‌خواهند که دولت تورم و گرانی را کنترل کند و این گله مردم از دولت است.

* اگر خواهان مشارکت بالا در انتخابات مجلس هستیم، نیازمند اقداماتی از جانب دولت است. دولت رئیسی اگر چند کار مثبت در خصوص مسائل معیشتی و مسائل روزمره مردم انجام دهد تا مردم احساس آرامش خیال داشته باشند، قطعا انگیزه پیدا می‌کنند تا در انتخابات حضور پیدا کنند، اما اگر اتفاقی رخ ندهد، آن‌ها نیز مشارکت نخواهند داشت.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*