۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » انعکاس رسانه ها
  • شناسه : 6058
  • 26 دسامبر 2022 - 9:22
  • منبع : مثلث آنلاین
نگرانی اصلی غربی‌ها پیشرفت جمهوری اسلامی است
حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین»:

نگرانی اصلی غربی‌ها پیشرفت جمهوری اسلامی است

حسین سبحانی‌نیا گفت: اگر بنا باشد مذاکرات از سر گرفته شود، ایران از مواضعش کوتاه نمی‌آید و حالا توپ در زمین غربی‌هاست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: غربی‌ها از سو علیه ایران قطعنامه وضع می‌کنند و از سوی دیگر می‌گویند می‌خواهیم به مذاکرات بازگردیم. این سیاست دوگانه آنها چه معنایی دارد؟

حسین سبحانی‌نیا، نماینده اسبق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «غربی‌ها همواره در قبال جمهوری اسلامی سیاستی دوگانه داشته‌اند و این اولین بار نیست. آنها از مدت‌ها پیش با برنامه‌ریزی گسترده‌ای دنبال فرصتی بودند تا هجمه گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی راه بیندازند و در این مسیر با ابزارهای متفاوت رسانه‌ای و مجازی کار را پیش بردند. آنها در مقاطع مختلف هم جنگ مستقیم و هم جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی را تجربه کرده بودند اما نتیجه نگرفته بودند و این بار حربه دیگری با بهره‌گیری از رسانه‌ها پیش گرفتند. آنها تصور می‌کردند با این حربه ایران پای میز مذاکره می‌آید و از مواضع خود عقب می‌نشیند اما متوجه شدند این طور نیست و دیدند که جمهوری اسلامی ریشه‌های قوی‌تری دارد و درختی نیست که با این بادها بلرزد».

او ادامه داد: «بعد از اینکه شکست‌شان آشکار شد، اعلام کردند که باید مذاکرات ادامه یابد. نگرانی اصلی غربی‌ها پیشرفت جمهوری اسلامی است و می‌خواهند جلوی تمام پیشرفت‌های جمهوری اسلامی اعم از حوزه‌های موشکی، پهپادی و هسته‌ای را بگیرند. در حوزه هسته‌ای هم نگران هستند که مباد پیشرفت ایران به نقطه‌ای برسد که از کنترلشان خارج باشد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر بنا باشد مذاکرات از سر گرفته شود، ایران از مواضعش کوتاه نمی‌آید و حالا توپ در زمین غربی‌هاست که می‌خواهند با وجود تمام مطالبات جمهوری اسلامی به مذاکرات برگردند یا خیر».
آنچه دیگران می خوانند:

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «اگر مذاکرات در دولت آقای بایدن به نتیجه نرسد و احیانا دولت بعدی آمریکا جمهوری‌خواه باشد، حتما محدودیت‌هایی بر سر مذاکرات به وجود می‌آید اما همان جمهوری‌خواهان هم نگرانی‌هایی در حوزه منطقه دارند و در نهایت می‌خواهند موضوع جمع شود و به نوعی آنها هم دنبال برجام هستند».

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*