۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انعکاس رسانه ها » مصاحبه ها
  • شناسه : 5983
  • 26 دسامبر 2021 - 12:29
دولت قبل به توانمندی داخلی اعتماد نداشت بود/ مشکلات کشور یک‌روزه قابل حل نیست
بخش دوم/ سبحانی‌نیا در گفت‌وگوی مشروح با آنا:

دولت قبل به توانمندی داخلی اعتماد نداشت بود/ مشکلات کشور یک‌روزه قابل حل نیست

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دولت گذشته، ضعف مدیریت، بی‌اعتمادی به توانمندی داخلی و چشم دوختن به بیرون از مرزها بود. دولت قبل به توانمندی داخلی اعتماد نداشت بود/ مشکلات کشور یک‌روزه قابل حل نیست گروه سیاست خبرگزاری آنا، در قسمت اول گفت‌وگوی تفصیلی آنا با حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا تلاش‌های دولت سیزدهم برای […]

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دولت گذشته، ضعف مدیریت، بی‌اعتمادی به توانمندی داخلی و چشم دوختن به بیرون از مرزها بود.
دولت قبل به توانمندی داخلی اعتماد نداشت بود/ مشکلات کشور یک‌روزه قابل حل نیست

گروه سیاست خبرگزاری آنا، در قسمت اول گفت‌وگوی تفصیلی آنا با حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا تلاش‌های دولت سیزدهم برای ارتباط نزدیک با مردم موردبررسی قرار گرفت.

سبحانی‌نیار در این گفت‌وگو با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای برقراری ارتباط سازنده با مردم و اهمیت این موضوع، گفت: «مردم وقتی حس کنند مسئولان، مقامات کشور، رؤسای قوا، وزرا، معاونین، استانداران، فرمانداران و سایر مقامات در صحنه و در ارتباط با مردم هستند و مشکلات ملت را می‌دانند، برای رفع آن مشکلات تلاش می‌کنند و اگر هم ندانند لااقل در بین مردم هستند، اعتماد، حضور و آمادگی‌شان حفظ و تقویت می‌شود. این از چیزهایی است که می‌تواند برای مردم دلگرمی و آرامش باشد. این کار صرفاً با حرف و شعار ممکن نیست و نباید از پشت شیشه ماشین به مردم نگاه کنند، بلکه باید به میان مردم رفته و کمبودها و کاستی‌ها را ‌بینند و در حد توان هم تلاش ‌کنند. این خودش موجب دلگرمی مردم و آرامش خیال آن‌ها می‌شود وقتی‌که می‌بینند مسئولان به هر صورت برای رفع مشکلات در تلاش هستند.»

مشروح بخش اول گفت‌وگوی آنا با سبحانی‌نیا را «اینجا» بخوانید.

در بخش دوم گفت‌وگوی مشروح با حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، به بررسی نگاه رو به‌ جلو و اقدامات دولت سیزدهم برای امیدوارکردن مردم به آینده کشور پرداخته‌شده که در زیر می‌خوانید:

آنا: به عقیده شما، اینکه حجت‌الاسلام رئیسی تأکید می‌کند که ما گذشته را کنار می‌گذاریم و نگاه رو به‌ جلو داریم و اینکه مشکلات را گردن دولت قبل نمی‌اندازند، چه اهمیتی دارد؟
حجت‌الاسلام رئیسی با علم به وضع موجود در انتخابات کاندید شد

سبحانی‌نیا: توقع ما از دولت ولایی و ارزشی، همین است. حجت‌الاسلام رئیسی با همین شرایط در انتخابات کاندیدا و پیروز شده است. وی می‌دانست که مشکلات وجود دارد، دولت قبلی چه‌کار کرده و وضعیت اقتصادی چقدر بد است. اینکه هم‌اکنون نیز تمام مشکلات را مرتب به گردن دولت قبل بیندازیم، منطقی نیست. دولت جدید شرایط کشور را می‌دانست، بنابراین این شرایط را قبول کرد که حضور یابد و تغییری ایجاد کند. از این‌ جهت انتظار هم همین است که مشکلات را به گردن دولت قبلی نیندازند و تلاش کنند و با توکل به خدا کارها را پیش ببرند.

مشکل دولت گذشته، ضعف مدیریت، چشم دوختن به بیرون از مرزها و متأسفانه بی‌اعتمادی به توانمندی داخلی بود، اما دولت سیزدهم با توکل به خدا و با عنایت به اینکه «ما می‌توانیم» کار را شروع کرده و می‌گویند با تمام توان تلاش می‌کنیم که مشکلات را از پیش رو برداریم.

به‌ عنوان‌ مثال در مسئله واکسیناسیون، در طول دوره دولت قبلی دیدیم که یک سال و چند ماه از آغاز این بیماری گذشته بود، اما در طول این مدت متأسفانه مسئولان سابق نتوانستند در این زمینه موفقیتی حاصل کنند یا دنبالش نرفتند. به هر دلیل دیدیم علی‌رغم مطالبه مردم و شرایطی که در این پیک‌های سنگین کرونایی داشتیم، مقدار کمی واکسن در این دوره وارد کشور شد، اما در دوره‌ای که حجت‌الاسلام رئیسی در رأس کار قرار گرفت، در ظرف کمتر از ۳ ماه، بیش از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است. مگر این شرایط و امکانات آن زمان نبود؟ ولی چه شد که آن زمان این توجه نبود ولی امروز این کار انجام شده است؟

به نتیجه رسیدن این امر مقداری تلاش و پیگیری می‌خواست؛ بنابراین رئیس‌جمهور جدید وارد این قضیه شد و زمینه و راه برای واردات واکسن باز شد و همچنین در بحث تولید داخلی واکسن هم موفقیت‌های خوبی حاصل شد. در برخی زمینه‌های دیگر نیز می‌بینیم که قدم‌های مثبتی برداشته شده، اگرچه هنوز قضاوت برای عملکرد دولت زود است، اما امید به اینکه این مشکلات با همتی که وجود دارد به‌ تدریج برطرف شود، فراوان است.

مشکل دولت گذشته بی‌اعتمادی به توانمندی داخلی بود/ مشکلات کشور یک روزه قابل حل نیست

آنا: حجت‌الاسلام رئیسی در مقطع کنونی سعی دارد، با عملکردش حس امیدواری و اعتماد به دولت را به مردم بازگرداند. وی در گفت‌وگوی تلویزیونی که چندی قبل داشت، تأکید کرد که به آینده کشور امیدوار است و مردم نیز حتماً امیدوار باشند. به نظر شما این قضیه چه اهمیتی دارد و بازگشت امیدواری مردم چه ثمراتی را درپی خواهد داشت؟
با تلاش و امیدواری به آینده کشور می‌توانیم به سمت برون‌رفت از شرایط موجود حرکت کنیم

سبحانی‌نیا: حس امیدواری از آموزه‌های دینی ماست. امید به آینده، حل مشکلات، پیشرفت و تعالی، آن‌ هم در کشوری مثل کشور ما که الحمدالله زمینه‌های فراوانی وجود دارد، اشتباه نیست. ما کشور ثروتمندی هستیم که خداوند لطف کرده و معادن، نفت و گاز و منابع ارزشمندی در این کشور قرار داده که در خیلی از کشورها وجود ندارد و ما از کشورهای دارای ظرفیت‌های بالا هستیم.

در بینش دینی‌ ما نیز توصیه‌ شده با توکل به خدا و پیگیری و البته تلاش و کوشش جدی هم لازم است، تا موفقیت در امور حاصل شود. خدا هم وعده داده اگر برای مردم و خدمت و حل مشکلات تلاش شود، کمک می‌کند تا راه‌ها برای بهبود شرایط باز شود. از این‌ جهت امیدواری به دولت جدید زیاد است و مدیرانی هم که انتخاب می‌شوند، این تفکر را قبول دارند که ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد که به دلیل بی‌توجهی‌ها یا ضعف مدیریت، به این مسائل کمتر توجه شده و باید از این ظرفیت‌ها برای حل مشکلات استفاده شود.

اکنون در آستانه بودجه ۱۴۰۱ هستیم و مسئولان دولت سیزدهم اعلام کرده‌اند ما تلاش می‌کنیم بودجه را به نحوی ببندیم که سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نداشته باشیم. این‌ یک نگاه مثبت است، یعنی می‌شود چنین کارهایی برای برون‌رفت از شرایط نامساعد اقتصادی انجام شود. البته اینکه بگوییم یک‌ روزه، یک‌ ماهه و یا یک‌ ساله بتوانیم این تحول را در اقتصاد کشور و شرایط معیشتی مردم به‌ صورت کامل ایجاد کنیم، منطقی نیست اما می‌شود امیدوار بود که رو به بهبود و برون‌رفت از شرایط موجود حرکت کنیم.

انتهای پیام/

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*