۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » نطق پیش از دستور
  • شناسه : 385
  • 27 مارس 2019 - 15:11
  • منبع : رورزنامه رسمي
تشكر وزير محترم فرهنگ و آموزش عالي،رؤساي محترم دانشگاه پيام نور، فردوسي و علوم پزشكمي مشهد
يكشنبه 2/3/1372 شماره 14076

تشكر وزير محترم فرهنگ و آموزش عالي،رؤساي محترم دانشگاه پيام نور، فردوسي و علوم پزشكمي مشهد

روزنامه ريسمي ـ مذاكرات جلسة علني مجلس شوراي اسلامي ـجلسه 113 يكشنبه 2/3/1372 شماره 14076 گراميداشت چهارمين سالگرد رحلت رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) تذكري به دولت هند در راستاي سفر وزير خارجه رژيم اشغالگر قدس به آن كشور و پيامدهاي آن تأكيد بر شركت فراگير امت مسلمان ايران در انتخابات ششمين دوره رياست جمهوري و بيان پاره اي از ويژگيهاي بارز حضرت حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاي هاشمي رفسنجاني تذكر به وزراي محترم كشاورزي و كشور تشكر وزير محترم فرهنگ و آموزش عالي،رؤساي محترم دانشگاه پيام نور، فردوسي و علوم پزشكمي مشهد.

در آستانه چهارمين سالگرد رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي و معمار اصلي نظام، حضرت امام هخميني رضوان الله تعالي عليه (حضار سه مرتبه صلوات فرستادند) قرار گرفته ايم، ضمن گراميداشت ياد و نام آن بزرگوار و آرزوي توفيق عمل به رهنمودهايش عرايضم را در دو سه محور به طور اختصار شورع مي كنم:
۱٫ بر اساس اخبار واصله شيمون پرز وزير خارجه رژيم اشغالگر قدس براي يك ديدار رسمي رد هفته گذشته وارد هند شده است. دريافت اين خبر كه ماية تعجب و تأسف ما و بسياري از ملتهاي مسلمان دنيا مي باشد در شرايطي كه اسرائيل براي هيچيك از قطعنامه هابي سازمان ملل اعتباري قائل نشده و در حال حاضر نيز به سركوب شديد مردم فلسطين ادامه مي دهد و هر روز جوانان مسلمان فلسطين را به خاك و خون مي كشد و يا آواره و بي خانمان مي كند و با وجود برگزاري چندمين كنفرانس صلح هنوز علائمي از حل مسأله به دليل لجاجت اسشرائيل مشاهده نمي شود.
به فرموده امام رضوان الله تعالي عليه: “اسرائيل غدة سرطاني است كخه زياني به جز زبان زور و اسلحه را درك نمي كند و امروز مردم مسلمان فلسطين دريافته اند كه فقط تحت لواي اسلام و مبارزه با رژيم اشغالگر قدس است كه مي توانند به اهداف خود برسند.”
همزمان با اين سفر متأسفانه رفتار خشونت آميز با مسلمين كشمير و هند ادامه دارد. تجاوزات به حقوق مردم بخصوص زنان و كودكان و فشارها در جهت تضييع حقوق مردم نيز ادامه دارد. در گذشته شايعاتي بود كه همكاريهايي بين هند و اسرائيل وجود داشته، آيا دستگبيري چند اسرائيلي به وسيله مسلمانان كشمير .و سفر وزير خارجه رژيم اشغالگر قدس مؤيد اين همكاري ها نبيست؟
ما به كشور هند يادآور مي شويم كه كشور شما زماني پرچمدار مبارزات استقلال طلبانه بوده و با اين مبارزات از سلطه انگليس آزاد گرديد و با وجود رهبراني چون نهرو و گاندي به عنوان يكي از كشورهاي بنيانگذار نهضت عدم تعهد در جهان شناخته شده است و همواره از نهضت فلسطين حمايت كرده است، چرا به دام اسرائيل افتاده است؟ هند به خوبي مي داند كه برقراري روابط يا اسرائيل اهانت به تمامبي مسلمين جهان است زيرا كه رژيم اشغالگر هنوز قبلة اول مسلمين را ع=غاصبانه در اختبيار دارد و اين در حالي است كه هند منافع زيادي در كشورهاي جهان اسلام دارد و برقراري اين روابط و توسعة آن اين منافع را در معرض سؤال قرار مي دهد. اين ديدار ضمن اينكه مي تواند مؤيد همكاريهاي هند و اسرائيل باشد مي تواند وجهة خوب بين المللي هند را در مجامع بين المللي خدشه دار كند و اگر امروز وزير خارجة رژيم اشغالگر قدس ديدارش را نقطة عطفي در روابط دو كشور هندو اسرائيل مي داند، بدين معنا است كه اسرائيل چيزي را از دست نمي دهد بلكه اين هند است كه منافع دراز مدت و اعتبرا خود را نزد مسلمانان و مردم آزادة جهان از دست مي دهد.
بنابراين ما به كشور دوست خود هند توصيه مي كنيم كه منافع خود را ميان كشورهاي همسايه و كشورهاي جهان اسلام جستجو كند و اين بددون شك منافع بلند مدت هند را بيشتر در بر خواهد داشت.
نكته ديگر اينكه ملت بزرگ ايران بار ديگر در آستانة آزمايش مهمي قرار گرفته است. آزمايشي كه مي تواند همچون گذشته بستري براي ظهور عزم پولادين مردم در تداوم خط خونين استقلال ،ازادي و جمهوري اسلامي باشد. ازمايشي كه نتيجة آن مي تواند دوستان فقرآن و اسلام و انقلاب اسلامي را شادكام و دشمنان و بدخواهان و كينه ورزان را ناكام نمايد.
انخابات ششمين دورة رياست جمهوري در روز بيست و يكم تين ماه برگزار مي گردد. مشاركت عمومي و حضور يك پارچة ملت شريف ايران در انتخابات، آن هم بعد از گذشت چند روز ار برگزراي مراسم سالگرد رحلت بنيارنگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) بيعت مجددي است با آرمانهاي والاي ظآن عزيز و جانشين و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (حضار صلوات فرستادند) و انتظار مي رود ملت قدرشناس ايران با انتخاب مجدد يار ديرينه امام و رهبر، بازوي توانمند انقلاب، مجتهد مسلم، سياستمدار با درايت حضرت حجت الاسلام و المسلمين جناب آفقاي هاشمي رفسنجاني رشد فرهنگي، حفظ تماميت ارضي، رونق اقتصاديس، افزايش توليد كشاورزي و صنعتي، اقتدار سياسي و حمايت از مسلمانان جهان را تحقق بخشند و بر توان و عظمت و سرعت انقلاب جهت نيل به اهدافش بيفزايند. در خاتمه تذكري دارم به وزراي محترم كشاورزي و كشور نسبت به خسارات وارده به كشاورزان محروم بخش تحت جلگة نيشتابور و در خواست تسريع در رسيدگي و ترميم آنها.
و تشكري دارم از وزارت محترم علوم و دانشگاه پيام نور و دانشگاه فردوسي و علوم پزشكي مشهد به خاطر موافقت با تأسيس داشگاه پيام نور و دانشكدة پايه و دانشكدة پرستاري براي سال جاري در نيشابور. والسلام عليكم و رحمته الله وبركاته.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*