۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » نطق پیش از دستور
  • شناسه : 394
  • 27 مارس 2019 - 15:31
  • منبع : رورزنامه رسمي
تلاش جهت حفظ هويت مردمي و پرهيز از اسراف و تبذير و تجمل گرائي
يكشنبه 7/6/1372 شماره 14131

تلاش جهت حفظ هويت مردمي و پرهيز از اسراف و تبذير و تجمل گرائي

روزنامه رسمي ـ مذاركات جلسه علني مجلس شوراي اسلامي ـ جلسه 140 يكشنبه 7/6/1372 شماره 14131 به مناسبت هفته دولت و گراميداشت خاطرة شهداي گرانقدر رجايي و باهنر آرزوي توفيق براي دولت جديد و بيان تذكري چند در خصوص: الف ـ دقت جهت گزينش همكاران ب ـ تلاش جهت حفظ هويت مردمي و پرهيز از اسراف و تبذير و تجمل گرائي ج ـ درگيري هاي ارمنستان و آذربايجان و پيامدهاي آن براي جمهوري اسلامي ايران تذكر به وزراي محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و راه و ترابري تقدير از وزير محترم تعاون

حسين سبحاني نيا ـ بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم انا نرغب اليك في دوله كريمه، تعزيها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله.
در هفتة دولت قرار داريم ، احترام به شهداء گرانقدر، رجائي و باهنر كه اين هفته به ياد و احرتام آن دو عزيز بر پا مي شود از يك طرف و قدرداني از دولت جناب آقثاي هاشمي كه كارهاي بزرگ و ارزنده اي انجام داده و يا در دست اجرا دارد و از طرف ديگر، دو وظيفة اي هستند كه نبايد از آنها غفلت شود.
هر چه پيروزي و موفقيت داريم، چه در زمينه هاي داخلي و چه در صحنه هاي بين المللي و چه در اصل پيروزي انقلاب اسلامي و استمرار آن، همه را از شهداء داريم، در ايم ميان شهداء بزرگي همچون رجائي و باهنر جايگاه ويژه اي دارند. چه افتخاري بالاتر تاز اين كه چه در دوران مبارزة با طاغوت، چه در دفاع مقدس از ميهن اسلامي، و چه در دفاع از خط مستقيم ولايت و ايستادگي در برابر نفاق و الحاد و وابستگي، همواره مسئوولين و روحانبيون پيشتازان ايثار و شهادت بوده اند. و در همين جا ياد همه شهداي گرانقدرمان را گرامي مي داريم و به محضر آنها عرض مي كنيم كه مردم و مسئوولين همچنان به آرماني كه شما بر سر آن جان باختيد، وفا دارند و راه امام را كه راه اسلام است و پيروي از فرامين رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوري اسلامي مي دانند و در پاسداري از ارزشهاي احياء شده توسط حضرت امام و رهبر عزيزمان از هيچ تلاش و فداكاري و ايثاري دريغ نخواهند ورزيد.
دولت جمهوري اسلامي ايران كه سنگ بنايش را امام بزرگوارمان گذاشت و با هدايت رهبر عزيزمان اكنون بكارش ادامه مني دهد، به اسلام و اهل اسلام عزت بخشيد، نفاق و اهل نفاق را دليل كرد، لبراي ملت ايران اين زمينه را فراهم ساخت كه پرچمدار حق باشند و با قدم و قلم و مال و جان خود، مردم جهان را به اطاعت خدا فرا خوانده و به اين ملت كرامت دنيا و آخرت بخشيد. اين طليعه همان دولت كريمه است كه قرنها آرزويش را در سر داشته و داريم.
تقارن رأي اعتماد مجلس شوراي اسلامي به كابينه پيشنهادي رياست محترم جمهوري جناب اقاي هاشمي رفسنجاني را، با ايام گراميداشت هفته دولت به فال نيك گرفته، ضمن تبريك به مردم شريف كشورمان و تك تك وزراي محترم، از فرصت استفاده نموده بنا به وظيفة نمايندگي تذكراتي را در شروع كار دولت جديد يادآور بشوم:
۱٫ در آخرين ديدار هيأت دولت با مقام معظم رهبري به مناسبت هفته دولت، معظم له توصيه هاي ارزمسشنديي را بيان داشتند كه عمل به آنها خواسته اقشار مختلف مردم و مجلس شوراي اسلامي است. ايشان در فرازي از فرمايشاتشان اشاره داشتند كه در مسؤوليت جديد عمده تكيه خود را بر روي افراد معتقد، مؤمن و متخصص قرار دهيد و در گزينش همكاران دقت كافي داشته باشيد و اطمينان كنيد كه اگر در انتخاب همكاران خود صحيح عمل كرديد، در رسيدگي به امور مردم موفق خواهيد بود.
بر اساس رهنمودهاي رهبر انقلاب، عدالت اجتماعي، رفاه عمومي، رفع محروميت هاي بجا مانده ار رژيم گذشته و اشاعه تفكر الهي و حاكميت بخشيدن روحيه حزب اللهي در فضاي كاري مديران اجرائي بايد از اولويت هاي كاري كابينه جديد باشد.
۲٫ وزراي محترم از آنجائي، كه منتخب مجلس و با يك واسط منتخب مردم هستند، بايد سعي كنند هويت مردمي خود را حفظ نمابيند، با مردم و در ميان مردم باشند و از عواملي كه باعث رنجش و فاصله منردم از نظام جمهوري اسلامي مي ود، همچون اسراف، تبذير و تجمل گرائي بپرهيزند و زير مجموعه را نيز پرهيز دهند و به تذكرات خير خواهانه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان امين مردم و حامي دولت توجه بيشتري مبذول دارند. مردم ما هر چند كه هنوز از زير بار مشكلات اقتصادي، تورم و لا جرم گراني خلاصي نيافته اند، اما اين خوشبيني ها در جامعه وجود دارد كه با اجراي سياستهاي جديد و برنامه هاي دولت، اثرات مطلوب و مثبتي عايد جامعه گردد. عنايت خاصه مقام معظم رهبري ، حمايت بي شائبه مجلس شروراي اسلامي ، همكاري قوه قضاييه و از همه مهم تر آمادگي استقامت مردم بهترين دست مايه براي موفقيت و حل مشكلات اقتصادي و سامان بخشيدن به امور است و چنانچه از اين فرصت طلايي استفاده نگردد ، در پيشگاه خدا، ملت و تاريخ هيچ عذري پذيرفته نخواهد بود.
۳٫ حذف و ادغام دستگاههاي اجرائي، رعايت اصل عدم تمركز اجرائي و تقويت واحدهاي خارج از مركز به صورت تفويض اختيار جهت اصلاح ساختار نظام اداري و اجرائي كشور بايد در اولويت هاي كاري دولت جديد در برنامه دوم باشد.
۴٫ تعرضات اخير ارتش متجاوز ارمنستان به خاك آذربايجان و اشغال شهرهاي فضولي و جبرائيل و در معرض سقوط قرار گرفتن آخرين شهر تحت كنترل نيروهاي آذري در آن منطقه خطراتي كه با نزديك شدن نيروهاي متجاوز ارمنستان به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران براي تأسيسات مختلف اقتصادي در نوار مرزي پيش آمد و مسائل سياسي و پيامدهاي نامطلوب ديگري كه از اين ناحيه بوجود خواهد آمد، مسائلي هستند كه از كنار آن نبايد بي تفاوت و ساده گذشت.
تهديد امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران ار اين ناحيه يكي از پيامدهاي شوم اينگونه تحركات است كه به اعتقاد من تنها به صدور بيانيه و محكوميت كمتجاوز اكتفا كردن، بدون اينكه اقدامي عملي همراه داشته باشد، مشكلي را حل نمي كند بماند، متجاوز را در جسارتش جري تر مي كند.
لذا از شوراي عالي امنيت ملي و وزارت امور خارجه مي خواهم با در نظر قرار دادن اصل احترام به تماميت ارضي و استقلال جمهوري آذربايجان، موضوع را به صورت جدي در دستور كار خود قرار داده و با نصب العين قرار دادن اين فراز از بيانات مقام معظم رهبري در ديدار نمايندگان سياسي جمهوري اسلامي در كشورهاي مختلف جهان با ايشان كه “دفاع از مسلمانان عالم .و دررأس آن مبارزين فلسطيني جزو اصول قطعي .و اساسي نظام ججمهوري اسلامي ايران است و بر همين اساس هر نوع مصالح هاي بر سر منافع مسلمانان را در هر نقطه اي از جهان كه باشد، نمي پذيريم،” نسبت به كوتاه كردن دست متجاوز از مناطق اشغالي جمهوري آذربايجان مسلمان راه چاره اساسي و عملي بينديشند.
در خاتمه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به خاطر تأخير در صدور مجوز تأسيس دانشكده پرستاري نيشابور كه با موافقت قبلي آن وزارتخانه و هماهنگي با سازمان سنجش كشور در دفترچه كنكور سال جاري پذيرش دانشجو در بهمن ماه قيد شده است، تذكر مي دهم و از شوراي گسترش آموزش پزشكي مي خواهم كه جهت روشن شدن تكليف كتقاضيان تحصيل در اين رشته در نيشابور هر چه زودتر اقدام لازم به عمل آورد.
و به وزارت راه و ترابري نسبت به تسريع در بازسازي آسفالت و مرمت جاده نبيشابور مشهد به خصوص از سه راهي نيشابور ـ تربت حيدريه به مشهد كه مدت چندين ماه است در دست اجراء و اقدام است ، تذكر مي دهم.
و از وزارت تعاون به خاطر موافقت با تأسيس اداره تعاون در شهرستان نيشابور تشكر و تقدير مي نم. و السلام عليكم و الرحمه الله و بركاته.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*