۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » نطق پیش از دستور
  • شناسه : 325
  • 27 مارس 2019 - 12:00
  • منبع : رورزنامه رسمي
بودجه سال ۱۳۶۵ و ضرورت تخصيص اعتبار كافي به استان پهناور و متعهد خراسان
سه شنبه 5/9/1364 شماره 11901

بودجه سال ۱۳۶۵ و ضرورت تخصيص اعتبار كافي به استان پهناور و متعهد خراسان

روزنامه رسمي ـ مذاكرات جلسه علني مجلس شوراي اسلامي ـ جلسة 198 سه شنبه 5/9/1364 شماره 11901 گراميداشت هفته وحدت تقدير از ملت بزرگ ايران، خصوصاً مردم خراسان به خاطر پيوستن به كاروانهاي كربلا. جنگ تحميلي و استقامت دليرانه ملت سلحشور ايران هشدار به دولت مردان كشورهاي اسلامي تذكر به دولت مالزي بدليل كشتار بي رحمانه مسلمين در آن كشور. بودجه سال 1365 و ضرورت تخصيص اعتبار كافي به استان پهناور و متعهد خراسان.

 

 

بسم الله الرحمن ارحيم و به النستعين “ان هذه امتكم امه واحده و انا ربكم فاعبدون”
با سلام به پيشگاه امام امت و تبريك به مناسبت هفته وحدت و تقدير و تشكر از ملت بزرگ ايران به خاطر استقبال گرم و پرشور از پيوستن به كاروانهاي كربلا خصوصاً مردم غيور و شهيد پرور استان خراسان و حوزة انتخابيه ام شهرستان نيشابور و با ابراز تنفر از همه دشمنان اسلتام به ويژه آمريكاي جنايتكار، لازم مي دانم مطالبي را به طور اختصار به استحضار نمايندگان محترم مجلس و ملت شهيد پرورمان برسانم:
۱٫ مسأله مهم كه لازم است بر اهميت آن تأكيد گردد موضوع هفته وحدت و برگزاري هر چه با شكوه تر آن است.
در زماني كه كفر جهاني با همه تضادي كه با همديگر دارند، جهت مقابله با اسلام و مسلمين به وحدت مي رسند و در مرحله اي كه مبارزين مسلمان در غالب كشورهاي تحت سلطه ابرقدرتها و با الهام از انقلاب مقدس اسلامي ايران دست به قيام و مبارزه عليه حاكمان جور زده اند، ضرورت تشكيل جبهه متحد مسلمين امري بديهي و روشن است و هرگونه تعلل در تحكيم اين وحدت غير قابل قبول و گناهي نابخشودني محسوب مي گردد. زيرا كه حيات و بقاي حكومت مردمي و اسلامي به اتحاد و اتفاق مردم بستگي دارد و سياست حكومتهاي استعمارگر و طاغوتي بر تفرقه و جدائي ميان مردم استوار است. اميد آن كه امت هميشه در صحنه ما همان طوركه در كليه مقاطع حساس زماني حضور خود را در صحنه، اثبات و عملاً به نداي رهبر كبير انقلاب اسلامي جواب مقبت داده اند در اين هفته نيز در اين جهت حركت نمايند و استقبال هر چه بيشتر از كاروانهاي كربلا كه عازم جبهه هاي نبرد حق عليه باطل مي باشند مي تواند به عنوان يكي از نمودهاي عيني و مهم اين حركت به حساب ايد.
۲٫ جمهوري اسلامي ايران متجاوز از پنج سال است كه در برابر تهاجم وحشيانه رژيم بعث عراق دليرانه ايستاده است و با پايداري و استقامت ملت سلحشور ايران توانسته است ضمن دفع تجاوز، بخش عظيمي از خاك ميهن اسلامي مان را كه به تصرف نيروهاي متجاوز عراقي در آمده بود آزاد نمايد. جمهوري اسلامي ايران توانسته است توطئه هاي گوناگوني را كه توسط شيطان بزرگ طرح ريزي شده بود ، يكي پس از ديگري خنثي نمايد و هم اكنون نيز با آخرين توطئه آن يعني جنگ تحميلي درگير است و مي رود تا در اين مقطع حساس از تاريخ انقلاب اسلامي بقاياي اين جرئومه فساد يعني حزب بعث عفلقي را از صحنه گيتي پاك نمايد و دوام و بقاي خويش را به پاس خون هزاران شهيد راه حق و فضيلت تضميين نمايد.
اكنون اگر چه ما خود را درگير يك مبارزه سرنوشت ساز عليه استكبار جهاني مي دانيم مع الوصف مسووليت خود را در قبال يك ميليارد مسلمان جهان فراموش نكرده و نمي كنيم. چرا كه مسأله آنان مسأله ما و امت اسلامي است. ما خود را از سايرين جدا نمي دانيم و آسودگي ما در گرو سعادت و بهروزي آنان است. ما خواهان سعادت و سربلندي مسلمين جهان هستيم و از احقاق حقوق حقه آنان حممايت مي كنيم. تحقير و اهانت آنان در حقيقت تحقير و اخهانت ما است و به حكم وظيفه ديني و اخلاقي، خود را در سرنوشت ساير ملل مسلمان شريك مي دانيم. هامنگونه كه تعدي و تجاوز به حقوق خود را از ناحيه ديگران نمي پسنديم، تجاوز به حقوق ساير مردم مسلمان دنيا را محكوم مي كنيم.
و لذا من از اين جايگاه مقدس يعني تريبون مجلس شوراي اسلاميكه به بهاي خون هزاران شهيد راه آزادي در اختيار نمايندگان واقعي امت اسلامي قرار گرفته است، به دولتمردان كشورهاي اسلامي هشدار مي دهم كه عصر بيداري ملتها فرا رسيده و مسلمين جهان اجازه نخواهند داد كه مقدراتشان دستخوش اميال ديگران قرار گيرد. آنان در صددند تا در استقلال و آزادي كامل بسر برند و سايه شوم استبداد ذرا از سر خود كوتاه نمايند. ما نگراني خود را از وضع نابسامان مسلمين جهان اعلام و به زمامدارانشان نصيحت مي كنيم كه فشار خود را از گرده مسلمين بردارند و بيش از اين مردم آزاد انديش خود را سركوب نكنند.
من از اين جايگاه مقدس دولتهاي اسلامي را از اعمال هرگونه زور و شكنجه در حق برادران مسلمانمان در آن كشورها برحذر مي داريم و به آنها مي گوييم كه عاقلانه تر آن است كه ملت خود را در اجراي احكام شريعت حقه آزاد بگذارند و اجازه دهند تا ازادانه بينديشند و عامل به وظايف شرعي خود باشند.
از جمله حوادث دردناكي كه قلب هر فرد مسلمان را به درد مي آورد حادثه خونين چند روز پيش در مالزي است كه طي آن عده اي از برادران مسلمانمان به قتل رسيدند و عده اي نيز مجروح شدند! با توجه به موقعيت كنوني جهان كه ابرقدرتها و قدرتهاي كوچك در صدد ضربه زدن به اسلام و مسلمين مي باشند، جاي بسي تأسف است گكه خبر كشتار و ازار و شكنجه مسلمانان را در يك كشور اسلامي مي شنويم. من به عنوان يك مسلمان از دولت مالزي مي خواهم كه براي امت اسلامي توضيح دهد كه چرا اين كشتاز جمعي را به راه انداخته است و توضيح دهد كه چگونه ريختن خون عده اي مسلمان را براي خود جايز مي داند و عده اي ديگر را نيز مورد ضرب و شتم قرار مي دهد؟! دولتمردان كشور مالزي بايد از سرنوشت رژيم پهلوي درس عبرت بگيرند و به جاي سركوب و اختناق بهتر است خواسته هاي به حق ملت مسلمان خود را بيش از پيش مورد توجه قرار دهند. آيا اسلام خواهي در كشور شما جرم است؟ اين افتخار يك دولت و حكومت است كه ملتش در كمال اسايش و ازاد انديشي به سر برند. اين مايه مباهات يك نظام اسلامي است كه ملتش سربلند و سرافراز باشد و هرگز در برابر غير مسلمين تن به ذلت و خواري ندهد. شما بايد به داشتن چنين ملتي افتخار كنيد و آنان را در كنف حمايت خود قرار دهيد نه آن كه با زور و قلدري زندانهاي خود را از علماي اسلامي و هواداران مسلمانشان پر كنيد و اجازه ندهيد كه براي صيانت از شرافت اسلامي خود فرياد خود را بلند كنند. آنان جزئي از پيكر امت اسلامي هستند كه اذيت و آزارشان موجب تأثر و تألم ما نيز خواهد بود و كشتارشان نيز جرمي نابخشودني است. به صلاح شما نيست كه با ملت شريف خود اينگونه معامله كنيد. بر خود روا مداريد كه بر اريكه قدرت تكيه زنيد و به خاطر چند صباحي حكومت، خون مردم بي گناه را اين چنين بر زمين بريزيد. بر شما است كه از عاقبت شوم سادات درس عبرت بگيريد. شما اي زمامداران كشور مالزي چه گونه اين مطلب را توجيح مي كنيد كه علماي اسلامي و مردم متدين و مسلمان شما در حبس باشند و غير مسلمين در كشور شما بر مقدرات اقتصادي مملكت حكومت نمايند و از مزاياي بي شمار اقتصادي و اجتماعي برخوردار باشند؟! من بار ديگر به دولت مالزي هشدار مي دهم كه در روش حكومتي خود تجديد نظر كند و شيوه هاي بهتري را براي زمامداري خود در پيش گيرد و زمينه اي فراهم نياورد كه روزي گرفتار خشم مردم مسلمان خود شود. من اميدوارم كه تمامي دولت هاي اسلامي به جاي سركوب و اختناق ملت خود، در راه اعتلاي مسلمين و سعادت امت اسلامي تلاش كنند و بيش از اين ملت خود را در رنج و مشقت قرار ندهند.
۳٫ و اما در ارتباط با بودجه سال ۶۵ كه در آينده نزديكي تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد، لزوماً بايستي مطالبي عرض شود:
استان خراسان با وسعتي قريب يك پنجم خاك كشور به عنوان پهناورترين استان و با جمعيتي بالغ بر چهار ميليون و هشتصد هزار نفر كه پس از استان تهران از حيث نفوس هم بالاترين رتبه را داراست و با در نظر داشتن مسائلي از قبيل پراكندگي نقاط شهري و روستايي، وجود بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر مهاجر و آواره افغانب، هم مرزي با دو كشور خارجي در طول بيش از ۱۶۰۰ كيلومتر، تعداد مراكز شهرستان، بخش ها و نامطلوب بودن شرايط اقليمي و امكانات زندگي و دست به گريبان بودن منطقه اي وسيع از استان با خشكسالي و غيره، متأسفانه طي ۵ سال گذشته گر چه بالاترين رقم اعتباري خام از اعتبارات جاري و عمراني را داشته ولكن سهم واقعي و سرانه استان بر اساس فاكتورهاي مختلف كه قابل ارائه نيز مي باشند در پايين ترين رديف هاي قرار دارد كه اميد است جهت رعايت قسط اسلامي و جبران كمبودهاي اعتباري گذشته و عقب ماندگي هاي ناشي از آن در بودجه سال ۶۵ نهايت دقت به عمل آمده و ان شاء الله اقدامات مؤثري صورت پذيرد.
و اما در رابطه با حوزه انتخابيه ام نيشابور تذكرالتي را قبلا به مسوولين و دولت خدمتگزار داده ام و تكرار نمي كنم. اميدوارم ان شاء الله همان تذكرات قبلي را جامه عمل بپوشند.والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*