۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » نطق پیش از دستور
  • شناسه : 345
  • 27 مارس 2019 - 2:32
  • منبع : رورزنامه رسمي
بحث پيرامون انتخابات دورة چهارم مجلس و تخطئه شوراي محترم نگهبان و دادگاه ويژه روحانيت از سوي بعضي از كانديداهاي احتمالي.
سه شنبه 16/7/1370 شماره 13587

بحث پيرامون انتخابات دورة چهارم مجلس و تخطئه شوراي محترم نگهبان و دادگاه ويژه روحانيت از سوي بعضي از كانديداهاي احتمالي.

روزنامه رسمي ـ مذاكرات جلسة علني مجلس شوراي اسلامي ـ جلسه 408 سه شنبه 16/7/1370 شماره 13587 بحث پيرامون انتخابات دورة چهارم مجلس و تخطئه شوراي محترم نگهبان و دادگاه ويژه روحانيت از سوي بعضي از كانديداهاي احتمالي. هشدار به كشورهاي اسلامي و سازمان كنفرانس اسلامي جهت مداقه بيشتر در خصوص مسئله كشمير و جنايات هندوهاي متعصب تذكر وزراي محترم نيرو، كشور و فرهنگ و آموزش عالي.

حسن سبحاني نيا ـ بسم الله الرحمن الرحيم . ولنبلونكم بشي من الخوف والوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرين الذين اصابتهم مصيبه قالوا انا لله و انا اليه راجعون”.
مرتو را هر زخم كايد زآسمان منتظر ميباش خلعت بعد از آن
ملت خداجوي ايران بار ديگر در معرض يكي از آزمايشات بزرگ الهي قرار گرفت. حادثة دلخراش زلزلة شمال و شمالغرب كشورمان امتحاني بود الهي كه موجب صدمات و خسارات فراوان جاني و مالي بر امت اسلامي شد. اينجانب اين مصيبت عظيم را به محضر حضرت لقيه الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و نائب بر حقش ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي مد ظله العالي و به ويژه بازماندگان عزيز قربانيان اين امتحان سخت الهي تسليت عرض مي كنم.
فاجعه جانگداز زلزله در استانهاي گيلان و زنجان از جمله حوادثي است كه صبر عظيم و توكل عميق و تلاش و همكاري و امداد همه جانبه را مي طلبد. عمق فاجعه و ميزان خسارت وارده به حدي است. كه دولت فقط با همكاري و حضور ملت هميشه در صحنه قادر به رفع مشكلات است. بي تفاوتي و شانه از زير بار مسئوليت خارج نمودن و لبگوشه اي خزيدن و به نق زدن پرداختن در اين شرائط كه حتي آنهائي كه تا ديروز دستشان به خون ملت ما آلوده بود، بظاهر دست تعاون و همدردي دراز مي كنند گناهي بس نابخشودني است. لذا همه بايد در حد توان خويش هرگونه كمكي كه از دستشان بر مي آيد انجام دهند. يعني همان چيزي كه طي چند روز گذشته شاهد آن بوده ايم. و انصافاً كه مردم خوب ما در ياري عزيزان هموطن خود در كنار دولت فداكار و مسئوولين دلسوز خود بار ديگر صحنه هاي ايثارگرانه اي را به نمايش گذاشتند.
آنچه در اين ميان قابل ذكر است موج كمكهاي مردمي است كه از گوشه و كنار جهان در جهت اعلام همدردي و همراهي با ملت ايران براه افتاده است. اين موج همراهي مردمي در سراسر جهان نشانگر محبوبيت و جايگهي است كه ملت ايران در پيشگاه ملت ها احراز كرده و خود را در قلب ملت هاي رشيد و آگاه جا داده است و پاسخ محكمي است به آنهايي كه مي گويند جمهوري اسلامي در دنيا منزوي شده است.
اميد آن كه اين روحيه تعاون درداخل و خارج از كشور تا بازسازي كامل منطقه خسارت ديده تداوم يابد.
نكته ديگر آن كه، پنجشنبيه گذشته مصادف بود با فاجعه هفتم تير، روزي كه شامگاه آن بدست منافقين كوردل ۷۲ تن از بهترين فرزندان اين ملت و در رأس همه آنان شهيد مظلوم آيت اللله دكتر بهشتي در محل دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند.
سالگرد شهادت مظلومانه آيت الله دكتر بهشتي و ۷۲ يار با وفايش از جمله شهيد حجه الاسلام حسين سعادتي و شهيد حجه الاسلام سيد محمد موسوي فر كه از افتخارات شهرستان نيشابور در اين كاروان عشق بودند به محضر مقام معظم رهبري و يكايك خانواده هاي آن عزيزان تبريك و تسليت عرض مي كنم اميد آن كه هميشه يادشان گرامي و راهشان پر رهرو باد.
نكتة ديگر آن كه در آستانة برگزاري كنگرة سياسي، عبادي حج قرار داريم. رژيم آل سعود با دستاويز كردن بهانه اي واهي و بي اساس امسال نيز همچون سالهاي گذشته به مصداق آيه شريفه “ان الذين كفروا يصدون عن سبيل الله و المسجد الحرام الذي جعلناه للناس سواء فيه و الباد به صد عن سبيل الله” پرداخت.
گر چه ملت ايران از حضور فيزيكي و جسمي براي انجام حج منع شده است ولي به فرموده امام راحلمان “ما چه در مكه باشيم يا نباشيم دل و روحمان با ابراهيم و در مكه است. دروازه هاي مدينه الرسول را بروي ما ببندند يا بگشايند رشته محبت مان با پيامبر(ص) هرگز پاره و سست نمي شود. بسوي كعبه نماز مي گذاريم و بسوي كعبه مي ميريم و خداي را سپاس مي گذاريم كه در ميثاق مان با خدا، پايدار مانده ايم.”
و اعلام مي كنيم كه: حج بي برائت با حج بي وحدت، حج بي تحرك و قيام، و حجي كه از آن تهديد كفر و شرك برنخيزد و فرياد مرگ بر اسرائيل غاصب و مرگ بر آمريكاي جنايتكار در آن نباشد حج نيست و روح و معناي حج را فاقد است. و بر همين اساس از سايد مسلمانان عالم كه امروز در كنار خانه خدا در حال نجام مناسك حج هستند مي خواهيم كه با فرياد رساي برائت از مشركين بسركردگي آمريكاي غدار در سال جاري خلاء وجودي برادران .و خواهران ايراني خود را پر نموده و ياد شهداي گرانقدر جمعه خونين ۱۳۶۶ مكه را گرامي بدارند.
و امام در رابطه با سفر پر بركت رياست محترم جمهوري اسلامي جناب حجه الاسلام و المسلمين آقاي هاشمي رفسنجاني به خطه خراسان از جمله شهرستان نيشابور بنده به نيابت از مردم خوب حوزه انتخابيه ام ضمن تشكر از تشريف فرمايي ايشان و عنايت خاص نسبت به محروميت ها و نيازهاي شهرستان بايد عرض كنم كه استان خراسان اگر چه امروز به بركت وجود مرقد مطهر حضرت رضا عليه السلام، از مديريتي قوي، منسجم ، شايستهو منابع و امكانات بالقوه فراواني برخوردار است اما در مقايسه با ساير استانها آن توجه لازم در زمينه هاي مختلف و پايه گذاري صنايع مادر و رفع كمبودهاي فضاهاي آموزشي و امثال اينها توجه لازم صورت نپذيرفته است.
اميد آن كه زيارت مرقد مطهر حضرت رضا عليه السلام بعنوان عظيم ترين پشتوانه معنوي و روحاني و ديدار مردم خوب و انقلابي خراسان و آشنايي بيشتر با امكانات و مشكلات ره توشه اي ارزشمند براي اين سفر پر بركت باشد و ثمرات گسترده اي را براي ميت ايران و استان خراسان خصوصاً شهرستان نيشابور در زمينه هاي فرهنگي، صنعتي كه مورد تأييد آن جناب بوده است به ارمغان آورد.
در رابطه با گزارش كميسيون قضايي نسبت به اراضي آستان قدس رضوي در هفتة گذشته نكاتي را متذكر مي شوم:
۱٫ مطالبي كه در گزارش آورده شده كاملاً يكطرفه و بدون رعايت نظرات مقابل با زمينه از پيش تعيين شده بوده است.
۲٫ هيأت تحقيق به نقطه نظرات اعضاء شوراي تأمين استان كه بالاتفاق عامل نا امني منطقه را مشخصاً اعلام كرده اند اصلاً اشاره اي نكرده است.
۳٫ دستگاه آستان قدس رضوي مستقل و زير نظر ولي امر مسلمين اداره مي شود. در صورتي كه هيأت تحقيق براي كارش مجوزي ازطرف مقام معظم رهبري دريافتمي كرد قطعاً هرگونه اطلاعات لازم را در اختيارشان قرار مي داد.
در اين جا متن نامه مقام معظم رهبري را خطاب به توليت محترم آستان قدس رضوي حضرت حجه الاسلام و المسلمين جناب اقاي طبسي در اين باره قرائت مي كنم:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجه الاسلام و المسلمين آقاي واعظ طبسي دامت تأييداته.
با سلام و تحيت و آرزوي استمرار افاضات و توفيقات الهي براي جنابعالي كه بحق از چهره هاي درخشان دذر نظام مقدس اسلامي مي باشيدهمانطور كه حضرت امام قدس سره الشريف فرموده اند، موقوفات و متعلقات آستان قدس رضوي بايد تحت نظر متولي آن صيانت و بمصارف مقرره رسانيده شود و احدي مجاز به تصرف در آن بدون اذن و بر خلاف نظر جنابعالي نيست و همة مسئوولين و دست اندركاران و مردم موظف به رعايت حريم مقررات اسلامي مي باشند و مردم مسلمان و متشرع تاكنون نيز در همه جا به همين نحو عمل كرده و پاس وقف داشته و اگر كسي يا كساني تخطي نمايند (رئيس ـ وقتتان تمام است) بايد نهي از منكر و ردع از خلاف شوند.
سيد علي خامنه اي ۲۳/۱۲/۱۳۶۸
در پايان لازم مي دانم از تلاشهاي همه جانبه و موفق ادارة كل آموزش و پرورش خراسان در جهت جلب كمكهاي مردمي در امر بازسازي و افزايش رشد تحصيلي در مقاطع مختلف از جمله ابتدائي، مقطع راهنمائي تحصيلي و متوسطه و در رابطه با تربيت معلم و امثال اينها تشكر كنم كه مجموعاً رشد مطلوبي را نشان مي دهد و اين بي انصافي است كه ما در اينجا خدمت ارزنده عزيزان آموزش و پرورش را به خاطر اختلاف سليقه اي با چند جمله ناديده گرفته و زير سوال ببريم.
والسلام عليكم و رحمته الله و بركاته.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*