۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » نطق پیش از دستور
  • شناسه : 337
  • 27 مارس 2019 - 2:28
تقاضاي برخورد صادقانه مسئولين با مردم
يكشنبه 8/8/1367 شماره 12744

تقاضاي برخورد صادقانه مسئولين با مردم

روزنامه رسمي ـ مذاكرات جلسة علني مجلس شوراي اسلامي ـ جلسه 45 يكشنبه 8/8/1367 شماره 12744 عرض تبريك به مناسبت ولادت پيامبر بزرگوار اسلام و فرزند گراميش امام جعفر صادق عليه السلام و هفته مبارك وحدت مروري بر خطوط كلي بازسازي كشور در فرمايشات حضرت امام (ره) تقاضاي برخورد صادقانه مسئولين با مردم تاكيد بر اجراي هر چه سريعتر پروژه گازرساني نيشابور تذكر به وزراي محترم فرهنگ و آموزش عالي، بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و كشاوري. تقدير و تشكر از وزراي محترم معادن و فلزات و نيرو

 

حسين سبحاني نيا ـ بسم الله الرحمن الرحيم . “قل انما اعظكم بواحده ان تقوموالله مثني و فرادي”.
ميلاد مبارك منجي عالم بشريت، پيامبر رحمت، حضرت ختمي مرتبت رسول گرامي اسلام و فرزند والا مقامش امام به حق ناطق، حضرت ابو عبدالله، جعفر الصادق بر امام بزرگوار امت و امت ايثارگر امام و شما نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مبارك باد.
در پايان هفته پر بركت وحدت ابر سخاوتمندي باشيم تا بارش محبت و الفت را در پهن دشت دلها ببارانيم و سنبل انسانيت را در عمق جان ها بروبانيم. ايجاد نعمت اخوت را كوشا باشيم و به نداي منادي “فاصبحنم بنعمته اخواناً” گوش جان فرا دهيم و در خاموش ساختن فريادهاي نكبت بار تفرقه و تشنت كه هم امت را و هم تفرقه افكن را يكجا در كام خود فرو مي برد همدست و هم داستان شويم و تاريخمان را مروري دوباره و چند باره كنيم كه ريشه شكست گذشتگان ما در چه بوده و با عبرت گرفتن از تاريخ پيشينيانمان اعتصام بحبل الله را در ميدان هاي گفتار و كردار ” جميعاً” آويزه گوش ساخته و تفرقه و جدائي را فرذاموش كنيم.
و اما نكته ديگر آن كه در مقطع حساس يازسازي كشور قرار گرفته ايم. تجربة تاريخي كشورهاي در حال رشد جهان نشان مي دهد كه اكثراً وابستگي ها در چنين شرايطي براي آنها پيش آمده است. لذا تدبير، تعقل، احتياط، و استفاده از حداكثر امكانات بالفعل و بالقوه مادي و معنوي كشور، شرط اساسي حفظ استقلال نظام است. در تاريخ يازدهم مهر ماه حضرت امام در پاسخ به نامه سران سه قوه و آقاي نخست وزير ضمن مشخص نمودن خطوط كلي بازسازي كشور مطالب بسيار مهمي را بيان فرمودند كه بازنگري در فرمايشات حضرت امام عبارت بودند از:
تلاش هاي مربوط به رشد و توسعه كشور در زمان بازسازي.
تقويت بنية دفاعي كشور.
رسيدگي به خانوادة معظم شهداء، جانبازان ، اسراء و مفقودين جنگ تحميلي.
تأمين رفاه نسبي براي تمامي مردم.
بسيار روشن است كه بي توجهي و يا كم توجهي به هر يك از امور ذكر شده تبعات سوء جبران ناپذيري را براي كشور بدنبال خواهد داشت.
و در اين راستا بايد از هر گونه تنگ نظري، سخت گيري، بي اعتنائي به مردم و خود محوري پهيز و با افراد خاطي به صورت جدي برخورد شود. در باب تجارت خارجي و مشاركت مردم و پرهيز از دولتي كردن همه امور اين اولين باري نيست كه از طرف حضرت امام بطور صريح به مسوولين اجرايي كشور تذكر داده مي شود. در اين جا به قسمتي از پيام ۲۲ بهمن ۱۳۶۳ حضرت امام اشاره مي كنم.
“دولت چنانچه كراراً تذكر داده ام بي شركت ملت و توسعه بخشهاي خصوصي ج.شيده از طبقات محروم مردم و همكاري با طبقات مختلف مردم با شكست مواجه خواهد شد، كشاندن امور به سوي مالكيت ئدولت و كنار گذاشتن ملت، بيماري مهلكي است كه بايد از آن احتراز شود.” و در اين يكي دو ماهه اخير دو سه بار بر اين امر تأكيد فرموده اند. كه امروز كشورهاي چپ رو و تند هم به اشتباه خود واقف شده اند و سياست درهاي باز را تعقيب و به مردم بيشتر بهاء مي دهند و يا اگر ملت ما در فعاليتهاي اقتصادي خود احساس امنيت جاني و مالي، و آبروئي كند احتياج به سرمايه گذاري خارجي نداريم.
سؤال من اين است كه با اين بيانات روشن و صريح چرا تا كنون اقداماتي صورت نگرفته ؟ ايا واقعاً آنهايي كه در اين را سنگ اندازي مي كنند دلسوزتر از امام به انقلابند؟ و در شرايطي كه بايد از همه امكانات مردمي براي بازسازي كشور استفاده شود القاء بحث هاي انحرافي از جمله مسئله نقدينگي موجود در بخش خصوصي چه معنايي دارد؟
و اما در زمينه سياست خارجي: يكبار ديگر مواضع جمهوري اسلامي ايران در راستاي سياست نه شرقي و نه غربي به صراحت در فرمايشات حضرت امام مورد تأكيد قرار گرفته و عدول از اين سياست را خيانت به اسلم و مسلمين دانسته و باعث زوال عزت و اعتبار و استقلال كشور و ملت اعلام مي كنند.
علاوه بر اين مشي كلي حضرت امام وظيفه مردم قهرمان ايران را حفظ خشم و كينه انقلابي و مقدس در سينه ها و به كارگيري شعله هاي ستم سوزان برخاسته از اين خشم و كينه را عليه شوروي و آمريكا و اذناب آنان تا برپايي پرچم اسلام ناب محمدي بر بام همه عالم و وراثت مستضعفان و پابرهنگان و صالحان بر زمين مشخص مي فرمايند.
و اما در بعد اقتصادي: حضرت امام با تأييد بازسازي مراكز صنعتي، براي خودكفايي كشاورزي نه تنها اولويت قائل مي شوند بلكه آن را مقدمه استقلال و خودكفايي كشور مي دانند. بخش كشاورزي به لحاظ وسعت و اهميت آن در بخش اقتصاد مملكت از حساسيت فراواني برخوردار است. در اين بخش حدود ۵۰ درصضد نيروي انساني جامعه حضور فعال دارند و بيشتر امكانات طبيعي در اين بخش از اقتصاد كشور است.
كشاورز ي با توجه به اهميت و وسعتي كمه دارد به عنوان محور توسعه،اقتصاد كشور در برنامه هاي زمان بندي شده دولت در نظر گرفته شده و اين محور بودن نه به دليل وسعت و اهميت آن و نه به لحاظ در برگيري نيروي انساني و منابع طبيعي فراوان بلكه به اين علت است كه مي خواهيم به استقلال اقتصادي برسيم، از نظر فرآوردهاي زراعي و دامي خودكفا شويم، ايجاد اشتغال كنيم به بخش صنايع از لحاظ تهيه و تأمين مواد اوليه كمك نمائيم و بالاخره از مهاجرت روستائيان به شهرها و جذب آنان در قطب هاي صنعتي و واقع شدن در عداد عناصر مصرف كننده جلوگيري نماييم.
مسأله روستا و علل مهاجرت روستايي ابعاد مختلفي دارد كه نبودن امكانات رفاهي، راههاي ارتباطي، كمبود بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عدم تأمين مايحتاج با قيمت عادلانه، بالا بودن هزينه توليد، پايين بودن قيمت فرآورده هاي زراعي نسبت به ساير محصولات، جاذبه هاي كاذب شهري، تاز جمله عواملي هستند كه سبب مي شود روستايي ميل و رغبت ماندن در ده را از دست بدهد و اين دردي است كه در جامعه بايد در پي درمان آن بود. متخصصان امور وصاحب نظران بايد به فكر چاره اساسي باشند.
از جمله عواملي كه مي تواند در زمينه كاهش مهاجرت روستائيان مؤثر بياشد و بايد لبه آنها توجه خاصي مبذول شود ذيلا فهرست وار اشاره مي شود:
۱٫ استفاده صحيح و منطقي از كاربرد پولي و اعتبارات تخصيصي.
۲٫ تجهيز منابع اعتبار دهنده مانند بانك كشاورزي و تطهير اين مراكز از نيروهاي ناهماهنگ با انقلاب.
۳٫ كنترل قيمت و ايجاد تعادل بين نرخ توليدات.
۴٫ جلب اطمينان روستائيان از خريد محصولات آنان.
۵٫ كم كردن تشريفات اداري.
۶٫ جلب اطمينان افراد براي سرمايه گذاري در بخش كشاورزي.
۷٫ تذمين نيروهاي متخصص جهت خدكمت و راهنمايي روستائيان.
۸٫ بيان واقع و پرهيز از ارائه آمار و ارقام ساختگي به منظور دست يابي به يك سياست اصولي و برنامه ريزي منطقي.
و اما تذكراتي به مسئولين اجرايي كشور:
۱٫ به وزارت نفت به خاطر تسريع در اجراي پروژة گاز رساني شهرستان نيشابور تذكر مي دهيم.
و در اين جا از كاليه مسئولين اجرايي كشور تقاضا مي كنم با مردم صادقانه برخورد نمايند و بخاطر حفطظ موقعيت و وجاهت خودشان وعده هاي غير عملي و سر خرمن به مردم ندهند و چنانچه اجراي پروژه و يا طرحي به دلائلي در توانشان نيست صريح با مردم در ميان بگذارند قطعاً مردم فداكار ما اگر مسئولين صداقت ببينند بيش از اين حاضرند مشكلات و تنگناها رال پپذيرا باشند.
وزارت نفت تا كنون حداقل سه مرتبه بصورت كتبي طرح گازرساني نيشابور رتا به ما اعلام و ما با مردم در ميان گذاشته ايم و متأسفانه هر سه بار به دلايلي خلف وعده نموده است. حرف ما اين است كه اگر مشكلات و كمبودها مطرح است بايد براي همه مملكت باشد نه آن كه تهران و مراكز استانها مستثني از كمبودها باشند.
لذا انتظار مردم حوزة انتخابيه ام از مسئولين وزارت نفت اين است كه به آخرين وعده داده شده هر چه زودتر جامه عمل بپوشانند و بيش از اين مردم را به خاطر بدقولي هايشان به مسئولين و دستگاه هاي اجرايي بدبين نكنند.
۲٫ به وزارت پست و تلگراف و تلفن به خاطر افزايش بيش از حد قيمت واگذاري تلفن و دريافت مبلغ بالايي به عنوان خودياري و وجود تبعيض در مناطق شهري و روستايي تذكر مي دهم و يادآور مي شوم كه دريافت مبلغ مساوي براي يك خط تلفن نيمه خودكار (كه به وسيلة اپراتور با خارج از شهر تماس برقرار مي شود) با يك تلفن خودكار كه ارتباط بين المللي نيز دارد عادلانه نيست.
۳٫ از وزارت خانه هاي علوم و آموزش عالي، بهداشت و درمان و آموزش پزشكي و كشاورزي تقاضا مي كنم با توجه به قدمت تاريخي، فرهنگي شهرستان نيشابور و وجود استعدادهاي فراوان در آنحا نسبت به تأمين مراكز آموزش عالي از قبيل دانشكده هاي پزشكي، كشاورزي، دامپزشكس و انتقال شعبي از دانشگاه فردوسي مشهد به نيشابور اقدام جدي به عمل آورند.
در پايان از وزارت معادن و فلزات و مسئولين شركت ملي فولاد به خاطر امنتخاب به حق دشت نيشابور براي احداث مجتمع فولاد خوزستان و از وزارت نيرو به خاطر شروع به كارهاي اجرايي نيروگاه هزار مگاواتي برق نيشابور تشكر و تقدير ني كنم. والاسلام عليكم و حمه الله و بركاته.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*