۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » نطق پیش از دستور
  • شناسه : 347
  • 27 مارس 2019 - 2:33
  • منبع : رورزنامه رسمي
تقاضاي عنايت بيشتر مجلس به استان خراسان در تنظيم بودجه سال ۷۱
7/8/1370 شماره 12600

تقاضاي عنايت بيشتر مجلس به استان خراسان در تنظيم بودجه سال ۷۱

روزنامه رسمي ـ مذاكرات جلسة علني مجلس شوراي اسلامي ـ جلسة 414 7/8/1370 شماره 12600 پنجاه سال مبارزه بي امان ملت فلسطين براي باز پس گيري حقوق از دست رفته خود برگزاري كنفرانس حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين در ايران و آثار مثبتش بر انتفاضه و مبارزه فلسطين سياست خارجي ما و ضرورت بهره گيري از توانمنديهاي بالق.وه جمهوري اسلامي ايران در راستاي تثبيت موقعيت و تحكيم روابط ديپلماتيك در منطقه خليج فارس. تذكر به وزراي محترم نيرو، نفت، مسكن و شهرسازي، جهاد سازندگي و بازرگاني جهت رفع پاره اي مشكلات حوزه انتخابيه . تقاضاي عنايت بيشتر مجلس به استان خراسان در تنظيم بودجه سال 71 آقاي سبحاني نيا بفرماييد

حسين سبحاني نيا ـ بسم الله الرحمن الرحيم
اذن للذين يقاتلون بانهم ظلوا و ان الله علي نصر هم لقدير.
سرزمين فلسطين در پنج دهة گذشته توسط صهيونستها به كشته و مجروح شدن صدها هزار فلسطيني و آوارگي ميليونها نفر از آنان غصب شده است. مردم فلسطين پس از آنكه جامعه جهاني را در حل مشكل خود و احقاق حقشان ناتوان ديدند خود دست بكار شدند، “خصوصاً در چند ساله اخير” و مصمم هستند تا با مبارزات بي امان خويش سرزمين خود را از غاصبان آن باز پس يگيرند. من در اينجا اعلامم مي كنم كه جامعة جهاني براي حل مشكل فلسطين به هيچ نقطة روشني نخواهد رسيدمگر آنكه، حقوق از دست رفته آنان رزا به آنها باز گردانيم. مردم مسلمان فلسطين تا اخراج صهيونيستها از تمام سرزمينهاي اشغال شده از پاي نخواهند نشست و تاز ماني كه كم توجهي جامعة بين المللي به حل اساسي مشكل خاورميانه برقرار است، در برابر سربازان مسلح صهيونيستي با سنگ و مشتهاي خالي ايستادگي خواهند كرد.
هدف اين قيام مقدس آزادي قدس شريف و تشكيل كشور مستقل فلسطين در تمامي سرزمينهاي اسغالي است. برخورد اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال مشكل فلسطين و رژيم اشغالگر قدس مبتني است بر:
۱٫ محكوميت مجدد ماهيت و سياستهاي رژيم صهيونيستي.
۲٫ عدم شناسايي رژيم اشغالگرو محكوميت هرگونه حركتي كه به آن منتهي شود.
۳٫ اعتقاد به احقاق حقوق مردم فلسطين و تشكيل دولتي مردمي در سرتاسر سرزمينهاي اشغالي و حمايت كامل از قيام مسشروع ملت فلسطين.
يك بار ديگر تأكيد مي كنم هر طرحي كه منجر به شناسايي رژيم اشغالگر قدس شود ولو در پوشش كنفرانس باصطلاح صلح مادريد، ناقض حقوق مسلم مردم فلسطين است و نمي تواند ضامن امنيت و آرامش منطقه خاورميانه باشدو از ديدگاهع مردم مسلمان غير قابل قبول و محكوم است. ما به پيروي از بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام رضوان الله تعالي عليه حتي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران شعارمان اين بود:
“اليوم ايران، غداً فلسطين” امروز ايران فردا فلسطين. و تاوان اين شعار اصولي و نشأت گرفته تاز متن مكتبمان را از ناحية هر كسي كه باشد و به هر مقدار به جان و دل خريداريم و افتخار مي كنيم كه بلافاصله بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اسرائيلي ها را از ايران اخراج و سفارت آنها را به صفارت فلسطين تبديل كرديم و افتخار مي كنيم كه به پيروي از امام فقثيدمان آخرين جمعه ماه مبارك رمضان هر سال را به عنوان روز قدس گرامي مي داريم و ميليونها نفر مردم مسلماندر ايران در چنين روزي براي ازادي قدس شريف به حركت در آمده و راهپيمايي ميليوني برپا مي دارند. برگزاري كنفرانس بين المللي حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين با شركت بيش از چهارصد تن از ميهمانان خارجي و شخصيتهاي انقلابي و صاحب نظذر جهان در جمهوري اسلامي ايران، اين روزها رساترين فريادي بوددر جهت دفاع از خواسته هاي بحق ملت مظلوم فلسطين و جهاني شدن انتفاضه و بر جامعه بين الملل معلوم شد كه صداي ملل مسلماني كه حمايت از فلسطين را وظيفة شرعي خود مي دانند علي رغم نرمشها و سازش كاريهاي توجيه ناپذير برخي از دولتهاي اسلامي امروز از جانب نمايندگان آنها به حمايت از مبارزين جان بر كف فلسطين و انتفاضه مقاوم در تهران به گوشه مي رسد. اگر جامعه بين المللي مي خواهد به مسلمانان جهان احترام بگذارد اينك اين نمايندگان آنها است كه موضع اصولي و تغيير ناپذير خود را مبني بر حمايت از انتفاضه اعلام مي دارد و ما از سازمان ملل انتظار داريم كه يك بار ديگر در دفاع از استقلال و حيثيت خودش بازيچة توطئه هاي آمريكا قرار نگيرد و به مردم فلسطين و جهانيان نشان دهد كه مي توانند بر بي طرفي آن سازمان اعتماد كنند.
پيام رسا و اميد بخش و سخنان ارزشمند ولي امر كمسلمين جهان حضرت آيت الله خامنه اي و رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاي هاشمي رفسنجاني در جمع مهمانان كنفرانس در حمايت از ملت مظلوم فلسطين و محكوميت كنفرانس باصطلاح صلح خاورميانه اميدي ديگر به مبارزين فلسطيني و انتفاضه و هم÷ة كساني كه پيوندي با اين نهضت اسلامي دارند بخشيد.
به اميد آنكه اين كنفرانس و مصوباتش سر فصل جديدي را در تاريخ انتفاضه باز نمايد. و در همينجا لازم مي دانم از پيشنهاد دهندگان اوليه و اصلي قانون حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين، دوستانمان در مجلس شوراي اسلامي تشكر كنم.
و اما در رابطه با سياست خارجي به چند نكته اشاره مي كنم:
در بين كشورهاي منطقه خليج فارس، جمهوري اسلامي ايران به دلايل گوناگون از جمله برخورداري از موقعيت ممتاز استراتژيك، فرهنگ عني و پرز محتوا، منابع ارزشمند اقتصادي، جمعيت فراوان و توان نظامي قابل ملاحظه از موقعيت و جايگاه خاصي برخوردار است. ما در سطح منطقه تا دور دستها قاره اسيا و حتي بخشي از آفريقا به خاطر مشتركات زياد و پيوندهاي عميق اعتقادي از نفوذ فرهنگي ريشه داري برخوردار هستيم كه مي توان در جحهت تحكيم اخوت اسلامي و توسعه روابط از آن به خوبي بهره جست. جمهوري اسلامي ايران با داشتن شرايط مطلوب و امكانات فراوان و خاكي پهناور كه از گوناگونيهاي چشمگير جغرافيايي و اب و هوايي برخوردار است مي تواند از سرمايهع هاي موجود در كشور و منطقه در راه آباداني و سازندگي بهره جويد و پاسخگوي بيشتر نيازهاي كشاورزي ، بازرگاني، صنعتي، بانكداري، بهداشتي، آموزشي و تفريحي ورزشي ساكنان منطقه باشد.
حمله عراق به كويت و تبعات بسيار زشت آن براي مردم كويت و منطقه درس عبرتي بود براي تمام عربهاي حوزة خليج فارس كه تكيه كردن بر سراب وحدت جهان عرب و رو در رو قرار گرفتن با ايران اسلامي هيچگاه سودي نصيب آنان نخواهد كرد.
با ايجاد جو تفاهم و از ميان بردن تنشها در خليج فارس مي توان در جهت امنيت واقعي منطقه و برخورد جدي با سياتهاي توسعه سلبانه .و مداخله گرانه آمريكا گام برداشت و موجبات اجراي برنامه هاي اساسي زير را كه منافع تمامي كشورهاي واقع در دو سوي خليج فراس و درياي عمان را تأمين خهواهد كرد فراهم آورد.
۱٫ تنظيم و برقراري پيمان امنيت منطقه اي با شركت تمامي كشورهاي اين حوزه.
۲٫ تقويت سازمان اوپك بر اساس ايجاد تفاهم هر چه وسيعتر بين توليد كنندگان نفت در خليج فارس.
۳٫ كوشش براي ايجاد بازار مشترك منطقثه اي.
۴٫ تلاش در جهت تبديل شعار وحدت عربي به وحدت اسلامي.
پايان سخن اينكه اگر مي خواهيم نظم دلخواه سلطه گران بر منطقه حاكم نگردد و اگر مي خواهيم سرنوشت ما و مردم منطقه به دست زورمندان رقم زده نشود و اگر مي خواهيم از اعتبار و هويت مطلوب برخوردار باشيم بايد نخست فرهنگ و تاريخ پر بار خويش را باور داشته باشيم و به ميزان و اهميت برد .و نفوذ آن در سرزمين هاي همجوار توجه كنيم و با حفظ وحدت و احترام به قانون و پرهيز از هرگونه تشنج آفريني در صحنه هاي انقلاب به تثبيت و تحكيم پايه هاي نظام اسلامي و امر مهم سازندگي بپردازيم.
در خاتمه چند تذكر به مسئولين اجرايي كشور در رابطه با حوزه انتخابيه نيشابور.
۱٫ از آنجايي كه پروژه مجتمع فولاد خراسان يكي از طرحهاي عظيم صنعتي كشور در دستور كار برنامه پنجساله توسعه اقتصادي، اجتماعي دولت مي باشد .و از سال ۶۸ فعاليت اجرايي آن به صورت جدي در شهرستان نيشابور آغاز گرديده و سال ۷۸ پيش بيني دوران بهره برداري آن مي باشد. انتظار مي رود وزارتخانه هاي نبرو و نفت جهت تأمين برق و آب و گاز مورد نياز آن نسبت به احداث سد “بار” و نيروگاه هزار مگاواتي برق و گاز رساني شهرستان اقدام جدي و سريع به عمل اورند.
۲٫ به وزارت مسكن و شهرسازي نسبت به تسريع در واگذاري زمينهاي طرح اماده سازي كه چندين سال است جمعيت زيادي از اقشار محروم شهر پس از پرداخت مبلغي در نوبت هستند و همچنين نسبت به اجرا قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي مبني بر تخصيص چهل درصد از زمينهاي قابل واگذاري در مناطق شهري به فرهنگيان تذكر مي دهم.
۳٫ بخش سر ولايت نيشابور علي رغم استعدادهاي بالاي آن يكي از نقاط محروم كشور به حساب مي ايد. انجام كارهاي فرهنگي، توسعه راههاي ارتباطي، تأمبين برق و آب بهداشتي گامي مثبت در محروميت زدايي آن منطقه است. در همين راستا به وزارت راه و ترابري نسبت به تسريع در اتمام آسفالت راه چكنه به سلطان آباد و عبدالله گيو به نيشابور تذكر مي دهم.، به وزارت نيرو و جهاد سازندگي نسبت به تسريع در برق رساني و تأمين آب بهداشتي منطقه نيز تذكر مي دهم.
۴٫ به وزارت بازرگاني در رابطه با تسريع در ساخت سيلو و انبار جهت ذخيره سازي غلات و جلوگيري از نابودي محصولات كساورزي از جمله گندكم در كل كشور، بالاخص خراسان و سيلوي بيست و هفت هراز و پانصد تني شهرستان نيشابور تذكر مي دهم.
۵٫ نظر به گستردگي و محروميت استان خراسان و همجواري آن با سه كشور همسايه و به عنايت به اينكه در آستانه تقديم لايحة سال ۷۱ به مجلس شوراي اسلامي هستيم، از دولت و مجلس محترم تقاضاي تخصيص اعتبارات مناسب با حجم كارهاي اساسي و لازم استان خراسان را دارم. ولاسلام عليكم ورحمته الله و بركاته.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*