۞ چرا سامانه خدمت :
سامانه خدمت ، راهکاری است برای تکریم مردم عزیز برای تسهیل در اخذ راهنمایی و مشاوره ، خدمات غیر حضوری و ارتباط در این ایام که به واسطه کرونا ضرورت دارد بیشتر از پیش با استفاده از فضای مجازی این مسائل گسترش یابد | اپلیکیشن خدمت ، راهکاری است برای تسهیل ارتباط با دکتر سبحانی نیا

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخاب سردبیر » مصاحبه ها
  • شناسه : 6040
  • 12 ژوئن 2022 - 11:39
برجام هنوز منتفی نشده است
حسین سبحانی‌نیا:

برجام هنوز منتفی نشده است

حسین سبحانی‌نیا گفت: تصور نمی‌کنم که غربی‌ها بخواهند مکانیزم ماشه را فعال کنند یا بار دیگر پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند.

سایت فردا نوشت: وضعیت در بحث مذاکرات قدری پیچیده شده است؛ از یک سو شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کرده و از سوی دیگر ایران دوربین‌های آژانس را خاموش کرده است. در این وضعیت باید دید که سرنوشت مذاکرات و متعاقب آن، برجام چه می‌شود؟

حسین سبحانی‌نیا، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «من برداشتم این است که برجام هنوز منتفی نشده است و با اقداماتی که ایران انجام داد، برخلاف پیش‌بینی‌ها قطعنامه شورای حکام سنگین نبود و صرفا یک قطعنامه انتقادی و تذکری بود و من تصور نمی‌کنم که غربی‌ها بخواهند مکانیزم ماشه را فعال کنند یا بار دیگر پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند».

او ادامه داد: «هدف غربی‌ها آن است که ایران را تحت فشار قرار دهند تا به میز مذاکره بیاید و امتیازات بدهد که ایران هم موضعش مشخص است و نشان داده که از اصولش عقب‌نشینی نمی‌کند و بلکه مصمم‌تر از گذشته به راهش ادامه می‌داد. غربی‌ها هم این را می‌دانند و برای همین که مطمئن شده‌اند ایران باج نمی‌دهد هر گونه فشاری که به ذهنشان می‌رسد را وارد می‌کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دیدیم که آقای گروسی اخیرا سفری به سرزمین‌های اشغالی داشت و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد و در آنجا حرف‌هایی زد که کاملا با حرف‌هایش در ایران مغایرت داشت اما در عین حال اکنون می‌گوید باید مذاکره از سر گرفته شود. این رویکردها نشان می‌دهد غربی‌ها همچنان با سیاست چماق و هویج پیش می‌روند و دیگر بر همگان ثابت شده که آقای گروسی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت تأثیر آمریکا عمل می‌کنند. در میان همه این تنش‌های غربی‌ها اما جمهوری اسلامی خواسته‌هایش روشن است و تا به امروز در دولت آقای رئیسی یک قدم هم از اصولی که داریم، عقب‌نشینی نکرده‌ایم. حالا دیگر مانده به تصمیمات غربی‌ها که آیا می‌خواهند سر عقل آیند یا خیر».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «بسیاری از تحلیلگران باور دارند اتفاقا این آمریکاست که بیش از هر کشوری به احیای برجام نیاز دارد زیرا آقای بایدن هم در حزب دموکرات و هم میان افکار عمومی به شدت جایگاه متزلزلی پیدا کرده و برایش حیاتی است که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و موضوع برجام را به سرانجامی برساند؛ بنابراین باید دانست که آمریکا بیش از همه نیازمند به نتیجه‌رسیدن مذاکرات است و بعید است که برجام منتفی شود».

ویژه

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

1 دیدگاه

  1. سلام به مرد دیپلماسی ایران
    آقای دکتر سبحانی نیا جای شما در دل مردم نیشابور همیشگی است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*